Psychologická poradna

Nabízíme

Odbornou psychologickou pomoc, v rámci psychologického poradenství a psychoterapie, členům akademické obce.

Schůzky je možné rezervovat v rezervačním systému psychologické poradny, kde si vyberete konzultanta a termín.

Katedra psychologie PF UJEP
České mládeže 8, budova kateder 4. patro,
400 96 Ústí nad Labem

Další možnosti psychologické pomoci:

Rejstříky návazných služeb

Manuál duševního zdraví

Kontakt

Tel: +420 475 282 323

Je můj problém natolik závažný, abych s ním šel/šla k psychologovi?
V naší poradně nijak neměříme a nepoměřujeme problémy na větší či menší, závažnější či méně závažné. Pro pracovníky poradny existují pouze problémy našich klientů, a ty jim bez výhrad pomáháme řešit a vyřešit.

Kamarádka říká, že řeším jen takové blbosti, mohu přesto přijít?
Indiáni mají takové přísloví – Nesuď druhého, dokud jsi měsíc nechodil v jeho mokasínech! Vaše kamarádka nemůže vidět Vaše starosti Vašima očima, tím méně je jakkoli hodnotit. O tom, zda potřebujete či nepotřebujete pomoc, dokážete rozhodnout daleko lépe Vy sama, než Vaše kamarádka.

Nedůvěřuji svému psychologovi. Jak tuto situaci mohu řešit? 
Důvěra v terapeuta nebo psychologa je základní podmínkou pro vznik terapeutické dohody a spojení. Bez důvěry v jeho odborné schopnosti, dodržení etického kodexu, v jeho osobní lidské vlastnosti empatie a pochopení druhého a vlastního pocitu přijetí, bych uvažoval o změně terapeuta.

Kdo se dozví, že jdu k psychologovi?
Ze strany psychologické poradny garantujeme absolutní mlčenlivost. Že jste byl/a u psychologa se tedy dozví pouze ti, kterým se sami svěříte.

Mohu navštívit Vaši poradnu i když se můj problém netýká studia?
Určitě ano. Poradna je určena především pro studenty a ostatní členy akademické obce, nicméně spektrum témat, kterými se zabýváme a na kterých spolu s klienty pracujeme, dalece přesahuje rámec studia.

Vyučující mne šikanuje, bojím se (chci dostudovat), mám nějakou možnost situaci řešit?
Na takovou otázku nelze odpovědět jednoznačně. Za poradnu Vám však můžeme i v tomto případě garantovat citlivý přístup a mlčenlivost. Tedy přijďte na konzultaci, kde budeme mít dostatek času vše v klidu probrat a nalézt východisko z této nepříjemné situace.

Práva klienta naší Psychologické poradny
Máte právo na srozumitelné informace o podmínkách a možnostech poskytované služby. Poskytne Vám je pracovník poradny při prvním sezení. Pokud něčemu nerozumíte, nebojte se zeptat.

Máte právo ukončit službu kdykoliv a bez udání důvodu. Pokud by Vaše důvody mohly posloužit ke zkvalitnění služby, budeme rádi, když nám je sdělíte (můžete využít např. Schránku důvěry, která je umístěna na chodbě u schodiště).

Máte právo na ochranu svého soukromí a osobních údajů. Není zvykem, aby musel klient o sobě zveřejnit více, než sám uzná za vhodné. Pro většinu případů užití služeb poradny nezakládáme žádnou dokumentaci.