Studijní oddělení
Úřední hodiny
Formuláře
Pokladna
Schránka
FAQ studenti
FAQ uchazeči
| Po | 13 – 15 h |
| Út | 9 – 11 h |
| St | 13 – 15 h (mimo zkouškové období až do 16 h) |
| Čt | 9 – 11 h |
| Pá | 9 – 11 h (od 8.30 pro studium TV v kombinované formě) |
Formulář pro potvrzení od lékaře k přijímacím zkouškám
Přihláška ke státní závěrečné zkoušce
Přihláška k rigorózní zkoušce
Odvolání proti poplatkům
Žádost o uznání předmětů z předchozího studia
Pokyny k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při studiu
Úrazy – Záznam o úrazu studenta
Úrazy – přehled bolesti dle NOZ
Úrazy – Žádost o náhradu škody
Prohlášení o bezinfekčnosti
Čestné prohlášení o zdravotní způsobilosti
Standardní úřední hodiny
Pondělí 13:00 – 15:00
Úterý 9:00 – 11:00
Středa 13:00 – 15:00
Čtvrtek 7:30 – 10:00
Pokladní hodiny pro studenty
Za účelem vybírání poplatku úhrad za mimořádné a nadstandardní administrativní úkony spojené se studiem ( směrnice děkana č. 1a/2012): paní Šturmová – děkanát PF – dv. 216
Pondělí 8:00 – 14:00
Úterý 8:00 – 11:00
Středa 8:00 – 14:00
Čtvrtek8:00 – 11:00
Poplatky lze hradit na účet
číslo účtu: 260112295/0300
Variabilní symbol – 43101002XX (xx=rok, jehož se platba týká; příklad 2023=23)
Specifický symbol je číslo studenta ve stagu (p..)
Podle zákona č. 112/2016 Sb. v aktuálním znění (zákon o elektronické evidenci tržeb) je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně „online“, v případě technického výpadku pak tuto evidenci musí provést nejpozději do 48 hodin.Týká se všech plateb přijatých v hotovosti v rámci činnosti PF UJEP.
- Zde zveřejňujeme seznam písemností, které se nám nepodařilo doručit na vaší adresu.
Sledujte proto pravidelně tuto schránku. - Dopisy můžete vyzvednout v úředních hodinách na studijním oddělení.
- 15. den po vyvěšení na tuto úřední desku je písemnost považována za doručenou.
Často kladené otázky studentů
Příručka začínající studentka a studentkyStudium
1. Podle čeho se řídí akademický rok? Akademický rok se řídí podle Harmonogramu daného akademického roku. Je to jízdní řád, podle kterého se řídí akce fakulty. Akademický rok se dělí na zimní semestr a letní semestr. 2. Co je to status studenta, kdy končí? Takzvaný „status studenta“ na univerzitě má člověk s aktivním bakalářským, magisterským nebo doktorským studiem bez ohledu na věk a formu studia. Vzniká řádným nebo opětovným zápisem do studia a student o něj přichází přerušením nebo ukončením studia. Status studenta končí:- dnem úspěšného absolvování poslední části státní závěrečné zkoušky,ukončením studia pro nesplnění podmínek pro pokračování ve studiu – třeba protože nemáte dost kreditů pro zápis do dalšího semestru,
- písemným oznámením fakultě o zanechání studia,
- vyloučením ze studia – například pro podvodné jednání a jiné disciplinární přestupky,
- při přerušení studia.
- absolvovat zápis ke studiu,
- nechat se vyfotografovat nebo vložit fotografii do systému
- objednat průkaz v Informačním systému a provést platbu.
- Následně si ho vyzvednout v kanceláři Kas na rektorátu.
- 45 kb (kreditních bodů) potřebuje student získat za předměty zapsané v prvním roce studia, aby mohl postoupit do druhého roku studia
- 85 kb (kreditních bodů) potřebuje student získat za předměty zapsané v prvním a druhém roce studia, aby mohl postoupit do třetího roku studia
- 125 kb (kreditních bodů) potřebuje student, který nestuduje v navazujícím magisterském programu, získat za předměty zapsané v prvním až třetím roce studia, aby mohl postoupit do 4. roku studia,
- Žádost musí být odsouhlasena, podepsaná vyučujícím předmětu, nebo zástupcem příslušné katedry.
- Dále prosíme žádost krátce zdůvodnit, uvést kód a název předmětu.
- Žádosti předáváme proděkanovi pro studium PF k posouzení, odsouhlasení – poté Vám můžeme předmět předzapsat v IS Stag.
- Další informace: Studijní řád, č. 6 Elektronický zápis předmětů
- Dodatečný předzápis je zpoplatněn -100,--Kč/předmět,(potvrzení prosíme přiložit k žádosti), lze uhradit hotově na pokladně PF UJEP, nebo bankovním převodem.
- Pokyny k platbě najdete: Směrnice děkana PF UJEP č. 2B/2016, Režim úhrad za mimořádné administrativní úkony
- Písemně - oznámení o zanechání studia doložte na studijní oddělení osobně, nebo zašlete poštou na adresu studijního oddělení.
- Dnem ukončení studia je den, kdy bylo písemné oznámení o zanechání studia fakultě doručeno.
- Přerušení studia z důvodu těhotenství, porodu či rodičovství na dobu, po kterou by jinak trvala jeho mateřská nebo rodičovská dovolená, nebo z důvodu převzetí dítěte do péče nahrazující péči rodičů na dobu odpovídající mateřské nebo rodičovské dovolené, děkan této žádosti vyhoví (§ 54 odst. 2 zákona). Studium se studentovi přerušuje na dobu celých semestrů, případně zvětšenou o dobu zbývající do konce semestru, v němž byla žádost podána. Doba přerušení studia se nezapočítává do celkové doby přerušení studia. Studium lze takto přerušit i opakovaně
- V ostatních případech může děkan přerušit studium na žádost studenta maximálně dvakrát, a to na dobu celých semestrů, případně zvětšenou o dobu zbývající do konce semestru, v němž byla žádost podána. Celková doba přerušení studia nesmí překročit dobu tří let. S výjimkou závažných zejména zdravotních důvodů lze studium přerušit až po dosažení počtu kreditů nezbytného pro postup do druhého roku studia tj. v prvním roce studia získá student minimálně 45 kreditů.
- úředně ověřenou kopii rodného listu dítěte/dětí (týká se matek a otců),
- úředně ověřenou kopii lékařského potvrzení (potvrzení gynekologa) o nástupu na mateřskou dovolenou (týká se pouze matek).
- Ohledně rozvrhu jednotlivých předmětů se obracíte na rozvrháře PF pouze e-mailem a stručně: pf@rt.ujep.cz.
- S žádostí o navýšení kapacity předmětu se obracíte na tajemníky kateder podle toho, kde je předmět vyučovaný.
- Kontakty na tajemníky najdete na stránkách PF u jednotlivých kateder.
Státní závěrečné zkoušky
1. Podmínky přihlášení k SZZ - kolik kreditních bodů potřebuji pro povolení vykonat státní závěrečné zkoušky? Pro povolení vykonat státní závěrečné zkoušky potřebuje mít student splněno šedesátinásobek počtu roků jeho standardní doby studia:- v bakalářském studiu 180 kreditních bodů
- v navazujícím magisterském studiu 120 kreditních bodů
- v nenavazujícím magisterském studiu 300 kreditních bodů
- Dále musí mít student splněny všechny povinné předměty, povinné moduly, a povinně volitelné předměty stanovené studijním plánem svého studijního programu.
- Výjimkou je pouze SZZ Pedagogiky a psychologie u navazujících magisterských učitelských studijních programů, kdy pro vykonání této státní závěrečné zkoušky musí student splnit všechny povinné předměty a povinné moduly pedagogicko-psychologické přípravy.
- Jak je uvedeno ve Studijním řádu, čl. 8, odst. 7., 8., 9.
Stipendia:
1. Proč mám mít v IS STAG zadán svůj bankovní účet? V průběhu studia má každý student možnost získat některé ze stipendií – sociální, ubytovací, mimořádné… K výplatě stipendia slouží studentův bankovní účet, který má uveden v IS STAG. Pokud si student svůj účet do systému nezadá, nemůže mu být příslušná částka na účet odeslána. Peníze pak čekají na osobní vyzvednutí v pokladně rektorátu. 2. Kdy a jak se vyplácí stipendium? Sociální a ubytovací stipendia se posílají studentům periodicky v průběhu akademického roku, obvykle čtvrtletně. Jak podat žádost o ubytovací nebo sociální stipendium se dočtete v otázkách: Jak se žádá o ubytovací stipendium? Jak se žádá o sociální stipendium? Pro získání mimořádného stipendia, které navrhuje některý z akademiků za pomoc při fakultních aktivitách, musí být vyplněn formulář „Návrh na přidělení mimořádného stipendia“. Ten musí být opatřen podpisem navrhovatele – akademika a podpisem studenta. Tento návrh se pak do konce kalendářního měsíce doručí k rukám proděkana pro studium, který jej schvaluje. V následujícím měsíci jsou schválená stipendia prostřednictvím studijního a ekonomického oddělení odesláno na účet studenta, vždy po 25. dni v měsíci. Po schválení stipendia student dostane písemné rozhodnutí o jeho přidělení v elektronické podobě prostřednictvím IS STAG – složka „nahlížení do spisu“. 3. Jak se žádá o ubytovací stipendium? Každý student, který splňuje podmínky pro přiznání ubytovacího stipendia dle platného stipendijního řádu UJEP, si musí o stipendium požádat elektronicky po svém přihlášení v portále IS STAG - UBYTOVACÍ STIPENDIUM. Oprávněnost nároku na US se vyhodnocuje dle informací v systému STAG a dostupných informací v centrální matrice studentů (SIMS). Na základě vyhodnocení žádostí je vystaveno příslušné rozhodnutí o přiznání / nepřiznání ubytovacího stipendia. Rozhodnutí o ukončení nároku na US se nevydává. Při změně místa trvalého pobytu a při změně v průběhu studia (návrat po přerušení studia...), které vedou k získání nároku na US, si student žádá o stipendium formou písemné žádosti prostřednictvím svého studijního oddělení. Podrobněji na: http://stag.ujep.cz/index.php/ubytovaci-stipendium 4. Jak se žádá o sociální stipendium? Student musí podat písemnou žádost prostřednictvím studijního oddělení. Nárok na stipendium prokazuje student písemným potvrzením vydaným na jeho žádost příslušným orgánem státní sociální podpory - doklad SDĚLENÍ PRO ÚČELY PŘIZNÁNÍ STIPENDIA. V tomto dokladu s potvrzením příjmu za 3. čtvrtletí roku 202… (aktuálního roku) musí být potvrzený nárok na dávku státní sociální podpory přídavek na dítě v období od 01.10.202…do 31.10.202….(aktuálního roku). Potvrzení pro účely přiznání stipendia platí po dobu 21 měsíců od uplynutí čtvrtletí, za které byl příjem rodiny zjišťován. Podmínky pro jeho získání:- Student studuje ve standardní době studia.
- Student má nárok na přídavek na dítě, tj. je mladší 26 let.
- Příjem zjišťovaný pro účely přídavku na dítě za třetí kalendářní čtvrtletí roku nepřevýšil součin částky životního minima rodiny a koeficientu 1,5. – VYDÁ ORGÁN SOCIÁLNÍ PORPORY
- V případě souběžně studovaných studijních programů má student nárok na sociální stipendium pouze jednou, a to v tom studijním programu, ve kterém byl zapsán dříve.
- Student má nárok na sociální stipendium po standardní dobu studia za každý celý kalendářní měsíc, po který splňuje podmínky pro přiznání sociálního stipendia, s výjimkou měsíců srpen a září.
- Student má bankovní účet u tuzemské bankovní instituce. Číslo účtu si student zapisuje do systému STAG sám.
Poplatky za studium
1. Kdy budu muset začít platit za studium? Poplatky za studium s věkem studenta nesouvisí, pro jejich vyměření je podstatná jen odstudovaná doba. K zahájení řízení o vyměření poplatku dojde, pokud celková započitatelná doba studia překročí standardní dobu studia zvětšenou o jeden rok. Do celkové doby každého studia se pro účely stanovení poplatku započítávají i veškerá předchozí studia v bakalářských, magisterských nebo navazujících magisterských programech, která nebyla ukončena jinak než řádně, přičemž období, ve kterých student studoval ve více takových studijních programech a v aktuálním studijním programu souběžně, se do doby studia započítávají pouze jednou. Do doby studia se nezapočítávají:- předchozí studia, po jejichž neúspěšném ukončení se student stal absolventem studijního programu stejného typu,
- doba, po kterou bylo nebo je studium přerušeno,
- uznaná doba rodičovství,
- doba studia před 1. 7. 2001.
Rozvrh: otázky a odpovědi
1. Co je to rozvrhová akce? Rozvrhová akce (RA) znamená, že daný předmět je nasazen v časoprostoru. Je z rozvrhu předmětu vidět, kdy a kam máte jít na výuku. 2. Co je to aposteriorní akce? Aposteriorní akce (AA) znamená, že daný předmět není nasazen v časoprostoru. Můžete se na předmět zapsat, ale není jasné, kdy a kam máte jít na výuku. 3. Jak je předmět v IS/STAG evidován? Každý předmět v IS/STAG je jasně dán v podobě pracoviště/zkratka předmětu (např. KPAD/7010, KHV/7111). Při řešení problémů pište pracoviště/zkratka předmětu jež chcete řešit. 4. Jak zjistím tajemníka katedry/centra? Na stránkách jednotlivých kateder https://beta.pf.ujep.cz/cs/katedra-anglistiky → Kontakty (Personální složení) 5. Jakým způsobem se vytváří rozvrh? Rozvrh se tvoří podle doporučených studijních plánů pro všechny obory (programy) na univerzitě. 6. Kdy budu mít možnost zapsat si předměty? Zápis předmětu je dán harmonogramem předzápisu, který je zveřejněn před každým semestrem 7. Mohu zjistit svůj rozvrh, když ještě nemám přístup pro zápis předmětu otevřen? Ano, svůj rozvrh můžete zjistit dle svého kroužku. 8. Do kdy musí být zveřejněn rozvrh? Termín pro zveřejnění rozvrhu je dán v harmonogramu fakulty, hledejte výraz „konečný termín pro zveřejnění rozvrhu“ 9. Může se měnit rozvrh? Ano, může. Pokud ještě nemáte otevřený IS/STAG k zápisu předmětů, tak se může měnit rozvrh. Po otevření IS/STAG k zápisu předmětů budou všichni zapsaní studenti na předmětu informováni, že došlo k změně rozvrhu s důvodem změny. E-maily vám budou chodit na ten e-mail, který máte zadán v IS/STAG. Pokud jste tam nezadali svůj soukromý, tak budou chodit na váš studentský e-mail. 10. Nemůžu si zapsat předmět XYZ/ABC do IS/STAGu. Co mám dělat? Podívejte se, jestli nenastala jedna z těchto nejčastějších situací:- Předmět na daný semestr nemá vygenerovanou ani AA či RA → Napište tajemníkovi katedry, aby vám předmět otevřel.
- Předmět má vygenerovanou AA či RA, ale je plně obsazen → Napište tajemníkovi katedry, aby vám navýšil kapacitu, či otevřel další RA.
- Předmět má nastavenou kapacitu A/B/C a ta je již obsazená, či je nastavená na 0 → Napište tajemníkovi katedry, aby vám navýšil kapacitu.
- Předmět máte ve svém stud. plánu na druhý semestru, než na jaký aktuálně probíhá zápis → Musíte provést zápis předmětu po předmětech, tj. explicitně si musíte zadat předmět k zápisu.
- Předmět má uvedeno u AA/RA, že „V přípravě“ → Napište tajemníkovi katedry, aby otevřel AA/RA.
- Předmět má podmiňující předměty, které musíte mít v IS/STAG splněné, aby jste si předmět mohli zapsat.
Často kladené otázky uchazečů
1. Kde najdu nabídku studijních oborů na PF UJEP?
https://beta.pf.ujep.cz/cs/prijimaci-rizeni
2. Co znamenají pojmy: sdružené studium, maior, minor
Studijní program pro sdružené studium může obsahovat jeden až tři studijní plány: plný studijní plán (dříve jednooborové studium), hlavní studijní plán (maior) a přidružený studijní plán (minor) (dříve dvouoborové studium).
V praxi se tak uchazeč může rozhodnout např. pro sdružené studium dvou studijních plánů –
Anglický jazyk – Český jazyk pro vzdělávání. Pořadí plánů určuje, že Anglický jazyk je zde maior, Český jazyk minor. Obě části jsou rovnocenné, ale na PF UJEP maior určuje pracoviště, na kterém pak student musí psát svou závěrečnou kvalifikační práci. V tomto modelovém případě tedy na katedře angličtiny.
Je ale také možné studovat pouze jednooborové studium, např. Anglický jazyk pro vzdělávání – jednooborové..
3. Do kdy musím podat přihlášku ke studiu?
Termín podání přihlášek pro bakalářské a magisterské studijní programy naleznete v podmínkách přijímacího řízení.
4. Mám přihlášku ještě vytisknout a poslat, na jakou adresu?
Přihlášku vytiskněte, podepište, a do uvedeného data pošlete na adresu: Studijní oddělení, Pedagogická fakulta UJEP, České mládeže 8, 400 96 Ústí nad Labem.
5. Hlásím se na více studijních programů na PF UJEP, stačí doložit pouze jednu kopii maturitního vysvědčení?
V případě, že podáváte více přihlášek na PF UJEP, je nutné doložit úředně ověřenou kopii maturitního vysvědčení ke každé přihlášce.
Uchazeči o bakalářské nebo magisterské studium nenavazující na bakalářské, doloží úředně ověřenou kopii maturitního vysvědčení nejpozději do data, uvedeného v podmínkách přijímacího řízení, na studijní oddělení PF.
6. Musím v přihlášce vyplňovat známky za jednotlivé ročníky SŠ?
Prospěch za jednotlivé ročníky SŠ nemusíte na přihlášce vyplňovat, tato tabulka může zůstat nevyplněna.
7. Jaké potvrzení od lékaře mám doložit, pokud se hlásím na sdružené studium s minorem Chemie, nebo Biologie?
Uchazeči studijních programů Chemie a Biologie dokládají, spolu s přihláškou ke studiu, potvrzení praktického lékaře o zdravotní způsobilosti ke studiu spojeného s nakládáním s chemickými látkami.
8. Hlásím se na bakalářské studium Anglického jazyka a literatury, mohu požádat o prominutí přijímací zkoušky z anglického jazyka, jaké certifikáty fakulta akceptuje?
Jak je uvedeno v podmínkách přijímacího řízení: písemná zkouška může být prominuta těm studentům, kteří úspěšně složili některou z následujících zkoušek: TOEFL s hodnocením 74 bodů (IBT) nebo 203 bodů (CBT) nebo 537 bodů (PBT); vykonali SZZ ve studijním programu/oboru v oblasti anglického jazyka zaměřeného na lingvistiku a literaturu s hodnocením 1 nebo 2; nebo získali certifikát vyššího stupně, např. CAE (Certificate of Advanced English), CPE (Certificate of Proficency English) – s jakýmkoli prospěchem.
Osvědčení k žádosti o prominutí přijímací zkoušky nesmějí být starší než 2 roky (vztaženo k termínu podání přihlášek ke studiu).
Žádost o prominutí přijímací zkoušky a ověřenou kopií osvědčení doložte spolu s přihláškou ke studiu.
Předáváme na Katedru anglistiky k odsouhlasení, o prominutí přijímací zkoušky studenty informujeme.
9. Bude mi prominuta přijímací zkouška z anglického jazyka, pokud mám z anglického jazyka maturitní zkoušku?
Možnost prominutí přijímací zkoušky, na základě maturitní zkoušky z anglického jazyka, není uvedena v podmínkách přijímacího řízení. Osvědčení uvedená v podmínkách přijímacího řízení jsou na úrovni C1, C2, zatímco maturitní zkouška z anglického jazyka je na úrovni B1, podle evropského referenčního rámce pro jazykové zkoušky.
10. Budu maturovat až v září, nemohu k přihlášce doložit maturitní vysvědčení, co mám dělat?
Pošlete, prosím, žádost o možnost doložení ověřené kopie maturitního vysvědčení, k přihlášce ke studiu, v měsíci září. Vaši žádost Vám prostřednictvím mailu potvrdíme.
Termín přijímací zkoušky (pokud je pro Váš studijní program vypsána, SCIO testy) zůstává beze změny, podle pozvánky, podle podmínek aktuálního přijímacího řízení. Vydání rozhodnutí o přijetí a zápis ke studiu budou odloženy na měsíc září, po doložení ověřené kopie maturitního vysvědčení.
11. Jsem cizinec, musím dokládat k přihlášce certifikát o zkoušce z českého jazyka, a na jaké úrovni?
Uchazeč o studium z ciziny musí k přihlášce ke studiu doložit úředně ověřenou kopii osvědčení o jazykové zkoušce z českého jazyka na úrovni B1.
Jak je uvedeno v podmínkách přijímacího řízení: v souladu s čl. 22, odst. 4 úplného znění Statutu UJEP ze dne 14. března 2023 stanovuje děkan PF UJEP pro cizí státní příslušníky před přijímacím řízením povinnost vykonat zkoušku z českého jazyka na pracovišti veřejné vysoké školy, které uskutečňuje akreditovaný studijní program zaměřený na výuku českého jazyka nebo na akreditovaném pracovišti celoživotního vzdělávání, které uskutečňuje vzdělávací program zaměřený na výuku českého jazyka.
Prokázání jazykových znalostí se nevyžaduje, je-li cizinec: a) občan Slovenské republiky, b) uchazeč, který dosáhl středního vzdělání s maturitní zkouškou nebo v oblasti umění i vyššího odborného vzdělání poskytovaného v konzervatoři v České nebo Slovenské republice, c) uchazeč, který řádně ukončil vysokoškolské studium v kterémkoliv typu studijního programu uskutečňovaném v českém nebo slovenském jazyce.
Pokud uchazeč ještě nemá osvědčení k dispozici, posílá studijní oddělení PF UJEP v rámci přijímacího řízení, pozvánku ke zkoušce ČJ B1 na CCV PF UJEP.
Zkouška z českého jazyka, která ověřuje znalost češtiny pro cizince na úrovni alespoň B1 podle Společného evropského referenčního rámce proběhne na základě aktuálně vyhlášeného termínu. Zkouška je zpoplatněna a její cena je stanovena Centrem celoživotního vzdělávání PF UJEP, výstupem je certifikát.
12. Jsem cizinec, jak mám doložit středoškolské vzdělání v cizině?
Uchazeč o bakalářské studium dokládá dosažené zahraniční středoškolské vzdělání, spolu s přihláškou ke studiu, následujícím způsobem:
buď: doložením úředně ověřené kopie dokladu, tzv. nostrifikace zahraničního vzdělání (tento doklad je vydávaný krajskými úřady, Magistrátem Hlavního města Prahy, nebo Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (bod 1.a) podmínky prokázání dosažení požadovaného stupně vzdělání)
nebo: doložením zahraničního dokladu o zahraničním středoškolském vzdělání, úředně ověřenou kopii vysvědčení, nebo obdobného dokladu, včetně úředního překladu do českého jazyka.
(bod 1.d) podmínky prokázání dosažení požadovaného stupně vzdělání) formulář. poplatek a další info k posouzení zahraničního vzdělání 1d): https://www.ujep.cz/cs/nostrifikace
Doklady o zahraničním vzdělání doručí uchazeč o studium v listinné podobě fakultě UJEP, na kterou si podal přihlášku ke studiu.
13. Nemohu se dostavit k zápisu ke studiu, co mám dělat?
Pokud se nemůžete dostavit ve stanoveném termínu k zápisu do studia, kontaktujte, prosím, referentku Vašeho studijního programu, a pošlete žádost o náhradní termín zápisu do studia (můžete jak poštou, tak prostřednictvím mailové pošty). Studijní referentka Vás bude kontaktovat a potvrdí Vám náhradní termín zápisu (mailem).
Zápisy uchazečů přijatých ke studiu se konají v průběhu měsíce srpna a září. Konkrétní harmonogram bude stanoven na základě výsledků přijímacího řízení na daný akademický rok. Nedostavení se k zápisu je posuzováno jako projev nezájmu o studium a rezignace na něj.
14. Jakou formou lze dodat lékařské potvrzení?
Lékařské potvrzení lze dodat formou lékařské zprávy, samostatné formuláře nemáme. Lékařská zpráva nesmí být starší ½ roku. Lze ji nahrát do E-přihlášky nebo zaslat společně s písemnou přihláškou.
15. Jaký doklad o dosaženém vzdělání dodat?
Uchazeč je povinen dodat úředně ověřenou kopii maturitního vysvědčení, a to i tehdy, pokud již dosáhl vyššího stupně vzdělání.
Jedná se o obory bakalářské a nenavazující magisterské (5 leté). Pokud se uchazeč hlásí na navazující magisterský obor (2 letý), pak dokládá úředně ověřenou kopii bakalářského diplomu a diploma suplement.
16. Co dělat, když neudělám maturitní zkoušku a nemohu do stanoveného termínu dodat úředně ověřenou kopii maturitního vysvědčení?
V takovém případě je nutné do stanoveného termínu odevzdání maturitního vysvědčení podat na studijní oddělení, osobně nebo zaslat poštou, písemnou žádost o pozdější dodání úředně ověřené kopie maturitního vysvědčení.
Žádost posoudí proděkan pro studium a stanoví termín, do kdy musíte úředně ověřenou kopii dodat (standardně je to v první polovině září). Tento postup se týká také uchazečů na navazující studium, kteří neudělali SZZ nebo obhajobu na předchozím bakalářském studiu a nemohou dodat bakalářský diplom.
17. Kdy probíhá výuka kombinovaného studia?
U kombinovaného studia probíhá výuka většinou každý pátek, nebo sobotu, případně oba dny po celý semestr (obvykle 12 – 14 týdnů). Pouze u oboru Anglický jazyk může být výuka i každé úterý.
18. Kde najdu vzorové testy k přijímacím zkouškám?
Pokud je katedra zveřejnila, najde je uchazeč na stránkách příslušné katedry v sekci přijímací řízení.
19. Když se mi nehodí termín přijímacích zkoušek, mohu přijet jindy?
Termín přijímacích zkoušek si uchazeč sám vybrat nemůže, na zkoušky se musí dostavit podle pozvánky, kterou včas dostane prostřednictvím České pošty. Pouze u praktické zkoušky z tělesné výchovy může uchazeč ze zdravotních důvodů požádat o náhradní termín zkoušky
Kontakty
Mgr. Jana Bláhová
vedoucí oddělení, státní závěrečné zkoušky, diplomové práce, stipendia, doktorská studia (starší i nová akreditace)
Telefon: +420 475 283 163
E-mail: jana.blahova@ujep.cz
Věra Burešová
všechny specializace, sdružená studia a obory v oblasti: Tělesné výchovy, Speciální pedagogiky (starší i nová akreditace)
Telefon: +420 475 283 310
E-mail: vera.buresova@ujep.cz
Dagmar Lukačiková
všechny specializace, sdružená studia a obory v oblasti: Anglického jazyka a literatury, Českého jazyka a literatury a Hudební výchovy + Obchodní ruština, Školský management (starší i nová akreditace)
Telefon: +420 475 283 456
E-mail: dagmar.lukacikova@ujep.cz
Jana Špinarová
všechny specializace, sdružená studia a obory v oblasti: Učitelství pro 1. st ZŠ, Učitelství pro 1. st. ZŠ + SPG, Učitelství pro mateřské školy (starší i nová akreditace)
Telefon: +420 475 283 214
E-mail: jana.spinarova@ujep.cz
Alena Picková
všechny specializace, sdružená studia a obory v oblasti: Sociální pedagogika, Andragogika, Výtvarná výchova (starší i nová akreditace). Řešení poplatků za delší dobu studia, vydávání diplomů, IFIS
Telefon: +420 475 283 187
E-mail: alena.pickova@ujep.cz
Mgr. Pavel Petrus
administrátor IS STAG, pracovník zodpovědný za rozvrhy
Telefon: +420 475 283 471
E-mail: pavel.petrus@ujep.cz
Důležitá sdělení
Vážení studenti, rozhodnutí o přiznaných stipendiích si vyzvedávejte na studijním oddělení PF v úředních hodinách. Rozhodnutí o stipendiích, která vám nebyla přiznána, obdržíte na doručovací adresu, kterou máte uvedenu v IS STAG prostřednictvím České pošty.
Informace k doručování písemností prostřednictvím elektronického systému a nová odvolací lhůta
Vážení studenti, od 7. 5. 2025 nabyl platnosti nový Statut UJEP, který stanovuje povinnost doručovat písemnosti podle § 50, 54b nebo 68 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách) prostřednictvím elektronického informačního systému UJEP (dále IS STAG). V IS STAG má každý student automaticky nastavenou notifikaci o nahrání nového dokumentu do jeho spisu. Po přihlášení pak může na dokumenty nahlížet.
Protože Statut UJEP stanovuje, že písemnosti v řízeních podle § 50, 54b nebo 68 zákona jsou doručovány prostřednictvím elektronické pošty, nemáme již nadále v těchto případech povinnost doručovat do datové schránky. Tyto písemnosti jsou považovány za doručené v okamžiku, kdy se student přihlásí systému. Pokud se do své schránky v IS STAG nepřihlásí, je písemnost považována za doručenou 10 den po jejím zpřístupnění.