Projekty
Konference
Vědecká činnost
Publikační činnost

Příspěvky:
Postoje učitelů mateřských škol k vybraným aspektům společného vzdělávání
Renata Šikulová, Zuzana Sýkorová (Univerzita Jana evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem) Anotace: Příspěvek se zabývá tématikou společného vzdělávání v mateřských školách a představuje výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo postoje učitelů běžných mateřských škol ke společnému vzdělávání a problémy, které v souvislosti s inkluzivními trendy vzdělávání učitelé řeší. Odkaz ke stažení textu zdeVliv kognitivních schopností na rozvoj přírodovědné gramotnosti u žáků prvního stupně základní školy
Jan Tirpák (Univerzita Jana evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem) Anotace: Příspěvek se bude věnovat kognitivním schopnostem žáků čtvrtých tříd prvního stupně základních škol. Pozornost bude věnována především výsledkům standardizovaného šetření pomocí Testu kognitivních schopností-TKS (Thorndike a kol., 1998), umožňující měřit schopnosti jedince používat abstraktní a symbolické vztahy a s těmito vztahy manipulovat s ohledem na rozvoj přírodovědné gramotnosti u žáků prvního stupně základní školy.Odraz třicetileté války v knihách pověsťových textů určených dětským čtenářům
Blanka Janáčková (Univerzita Jana evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem) Anotace: Příspěvek vychází z problematiky třicetileté války a jejího odrazu v lidových pověstech Česka. Válečné události v 17. století výrazně zasáhly do života obyvatel a zanechaly v nich nesmazatelné dojmy, které si lidová slovesnost uložila do svých vyprávění. Autoři knih pro děti pověsťové příběhy adaptovali a zpřístupnili je tak dětským čtenářům. S událostmi, jež se odehrály před téměř čtyřmi sty lety a jsou zachyceny v některých pověsťových příbězích, seznamuje náš příspěvek. Odkaz ke stažení textu zdeVliv polohy mateřské školy na dětská pojetí řeky u dětí předškolního věku
Petr Trahorsch (Univerzita Jana evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem) Anotace: Problematika dětských pojetí geografických fenoménů v preprimárním vzdělávání je v geograficko-didaktickém výzkumu přehlíženým tématem. Prozatím se nevěnuje pozornost ani vlivu mikropolohy bydliště nebo školy dětí na úroveň jejich dětských pojetí fyzicko-geografických fenoménů. Cílem příspěvku je tedy zhodnotit vliv polohy mateřské školy ve vztahu k významnému vodnímu toku na dětská pojetí řeky u dětí předškolního věku. K naplnění tohoto cíle byly vybrány dvě výzkumné lokality, které se vyznačují různou hydro-geografickou polohou; konkrétně se jednalo o dvě mateřské školy z Ústí nad Labem jako regionu, kterým protéká Labe jako významný tuzemský vodní tok (celkem 23 respondentů), a o dvě mateřské školy z Teplic jako regionu bez významné řeky (celkem 35 respondentů). K naplnění cíle příspěvku byla použita metoda analýzy dětské kresby, která byla doplněna metodou rozhovoru. Výsledky analýzy získaných dat ukázaly, že vliv polohy mateřské školy na dětská pojetí řeky u dětí předškolního věku je komplexní; nelze jednoznačně tvrdit, zda různá poloha mateřské školy ve vztahu k vodnímu toku zlepšuje či zhoršuje úroveň dětských pojetí u zkoumaných respondentů. Ačkoliv některé prvky byly nakresleny většinou respondentů z Ústí nad Labem i z Teplic v podobné míře (např. voda, živočichové žijící v českých řekách), některé prvky kreslili ve větší míře respondenti z Teplic (např. stromy, prvky vztahující se k rekreaci), avšak některé naopak respondenti z Ústí nad Labem (např. lodní doprava, bydliště). Z rozhovorů vyplynulo, že kromě polohy mateřské školy má na utváření dětských pojetí řeky vliv zkušenost jedinců s daným fenoménem (např. z dovolené s rodiči), učební plán mateřské školy či média. Odkaz ke stažení textu v PdF zdeGlobální dimenze ve vzdělávání budoucích učitelů
Blanka Zemanová (Univerzita Karlova) Anotace: Cílem příspěvku je představit klíčové výstupy výzkumného projektu zaměřeného na zmapování principů a témat globálního rozvojového vzdělávání implementovaných do studijních programů připravujících budoucí učitele. Prostřednictvím dat získaných z obsahové analýzy studijních plánů předmětů, dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů s vysokoškolskými učiteli připravujícími budoucí učitele byly popsány faktory, které mohou ovlivnit kvalitu a efektivitu výuky přispívající k sociální a environmentální odpovědnosti na lokální i globální úrovni. Jako faktory, které mohou mít klíčový vliv na rozvoj globální odpovědnosti budoucích učitelů, byly výzkumným projektem označeny metody a strategie posilující schopnost budoucích učitelů jednat, bezpečné prostředí umožňující otevřené diskuze a účast budoucích učitelů na procesu jejich vlastního učení. Odkaz ke stažení prezentace zdeVenkovní výuka na prvním stupni základní školy: environmentální senzitivita
Tereza Strejčková (Univerzita Jana evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem) Anotace: Návrh disertačního projektu se zaměřuje na zjišťování dopadu venkovní výuky na vybrané ukazatele environmentální gramotnosti. Jde o ty segmenty, které představují stěžejní cíle environmentální výchovy na 1. stupni ZŠ. Tedy především environmentální senzitivitu. Ústředním cílem bude vytvořit nástroj pro zkoumání environmentální senzitivity u žáků na 1. stupni základní školy, jehož součástí by byl také segment věnující se proenvironmentálnímu jednání a úrovni vybraných kompetencí. Prostřednictvím něj pak zjistit úroveň těchto předem definovaných aspektů environmentální gramotnosti žáků na vybraných základních školách. Dále srovnat rozdíly mezi žáky, u nichž probíhala venkovní výuka s kontrolní skupinou, u které výuka probíhala klasickým způsobem a navrhnout doporučení pro praxi, která by pomáhala posílit environmentální senzitivitu a odpovědné environmentální jednání žáků. Výzkum by měl podobu pedagogického experimentu, s využitím experimentální a kontrolní skupiny. Klasicky bude využito pretestu, posttestu a 2. posttestu s výrazným odstupem. Výzkumný soubor budou tvořit žáci 4. – 5. tříd ZŠ s klasickým vyučováním (200 respondentů), s venkovním vyučováním (200 respondentů) a učitelé těchto tříd. V rámci projektu bude probíhat sběr dat na 8–10 základních školách (1. stupeň). Výuka bude v každé škole probíhat různě, a to buď pravidelně (jednou týdně celý den všechny předměty) nebo pouze blokově v rámci projektů či jednoho předmětu po dobu minimálně jednoho až dvou let. Data budou získávána prostřednictvím dotazníku a rozhovorů s pedagogy ZŠ. Design výzkumu tedy bude smíšený s tím, že důraz bude kladen především na vztah žáků k přírodě a úroveň vybraných kompetencí v závislosti na způsobu výuky. Předpokládaným výsledkem je tedy vytvoření nástroje pro výzkum environmentální senzitivity žáků 1. stupně ZŠ a na základě získaných dat doporučení pro praxi, související s posílením environmentální senzitivity a proenvironmentálního jednání žáků. Odkaz ke stažení textu zdePaměť krajiny – krajina paměti
Jan Musil (Univerzita Jana evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem) Anotace: Krajina jako přírodní a kulturní fenomén prochází v dějinných epochách různým vnímáním ve smyslu společenském, hospodářském a pochopitelně i čistě osobním. Výzvy, které její uchopení klade pro výuku žáků základních škol, jsou velmi široké a z pohledu místně zakotveného učení nese jedno z klíčových poselství pro současné kurikulum. Odkaz ke stažení textu zdeAnalýza učebnic pro primární školu se zaměřením na téma rozmnožování a dědičnost
Kateřina Radana Drbalová (Univerzita Jana evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem) Anotace: Příspěvek přináší výsledky analýzy vybraných učebnic přírodovědy pro primární vzdělávání (s doložkou MŠMT) zacílenou na téma rozmnožování a dědičnost. Cílem výzkumu bylo provést komparaci výskytu, četnosti a obsahu vybraných pojmů souvisejících s uvedeným tématem.Hudební a jazyková paměť u žáků v primárním vzdělávání v pilotním výzkumu
Iva Košek Bartošová, Yveta Pohnětalová (Univerzita Hradec Králové) Anotace: Článek se zabývá vybranými výsledky pilotního výzkumu se zaměřením na zkoumání učení se cizích jazyků a hudby u žáků v 1. až 5. ročníků základní školy realizovaný na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové v České republice. V úvodu článku prezentujeme problematiku jazykové a hudební paměti, vycházíme z teoretických základů, z ontogenetických, kognitivních a psychologických procesů učení žáků v primárním vzdělávání a navazujeme na již uskutečněné výzkumy u žáků v sekundárním vzdělávání. Cílem našeho pilotního šetření bylo analyzovat zkoumanou problematiku na základě teoretickém i výzkumném a nastínit možnosti zkoumání hudebního a jazykového vnímání u žáků v primárním vzdělávání. Pro pilotní studii byl použit nestandardizovaný dotazník, který zjišťoval vztah respondentů k hudbě a k cizím jazykům. Jako další výzkumnou metodu jsme použily poslechový test sestávající z vybraných jazykových sekvencí. Výsledky poslechových testů respondenti zaznamenávali do záznamových archů, na základě kterých jsme zjišťovaly úroveň jejich jazykové paměti. Ke zpracování dat byl zvolen sémantický diferenciál, metoda měření intenzity psychologických postojů respondentů k vnímání daného cizího jazyka. Výzkum poukázal na propojení hudby a jazyka. Zpracováváním dané problematiky jsme chtěly poskytnout hlubší vhled do procesu učení se cizím jazykům a podnítit k dalším podobným výzkumům v této oblasti. Odkaz ke stažení prezentace zde.Postoje českých učitelů k venkovní výuce
Karel Nepraš (Univerzita Jana evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem) Anotace: Didaktické přístupy spojené s učením venku získávají v posledních letech u pedagogické veřejnosti vzrůstající podporu. Dobře dokumentovatelný je rostoucí zájem o venkovní aktivity zejména v předškolním prostředí, ale také na základní škole venkovní výuka v současnosti vykazuje známky potenciálu dynamického vývoje. Zmapování aktuálních postojů a očekávání pedagogů ve vztahu k venkovní výuce se proto nyní jeví jako žádoucí, a to jak z hlediska teorie primárního vzdělávání, tak z pohledu nevládních neziskových organizací, které v rámci tohoto didaktického přístupu poskytují své služby. Samostatným tématem je nyní aktuální pandemie nemoci Covid-19, která přichází s novými výzvami v rámci vzdělávání. Právě venkovní formy výuky v tomto kontextu představují výjimečnou alternativu standardní výuce ve školách, když umožňují přímý kontakt učitelů a žákovských kolektivů při existenci výrazného benefitu pobytu v prostředí s relativně nízkou pravděpodobností přenosu infekce. V rámci dotazníkových šetření v letech 2019 a 2020 byly mezi studenty učitelství a vyučujícími na základních a mateřských školách zjišťovány jejich postoje k venkovní výuce. Kladen byl důraz na vnímání benefitů a limitů venkovní výuky, zjišťovány byly reálná a preferovaná frekvence venkovní výuky a také vnímaná pohoda učitelů porovnávající učební proces ve vnějším a vnitřním prostředí. Data byla dále mimo jiné konfrontována s vybranými položkami učitelské self-efficacy. Výstupy přinesly některá pozoruhodná zjištění. Zajímavá je poměrně velká deklarovaná ochota k časté realizaci venkovní výuky v rámci výchovně vzdělávacího procesu, ukazuje se také, že potenciální bariéry přesunu výuky do venkovního prostředí nevnímají učitelé ani studenti jako tak závažné. Odkaz ke stažení textu zdeHodnoty a postoje žáků pátých tříd k životnímu prostředí
Blanka Zemanová (Univerzita Karlova) Anotace: Cílem příspěvku je představit předvýzkum projektu, jehož záměrem je popsat klíčové faktory ovlivňující rozvoj postojů a hodnot žáků pátých tříd k životnímu prostředí s důrazem na jejich reálné jednání a chování, na důvody, proč žáci tyto hodnoty a postoje zastávají a klíčové informace a argumenty, jimiž své postoje zdůvodňují. Data byla shromážděna prostřednictvím série stimulů ve spojení s kladením otevřených otázek. Design předvýzkumu projektu byl založen na již existujících šetřeních zaměřených na afektivní doménu upravených vzhledem k potřebám cílové skupiny. Odkaz ke stažení prezentace zdeRozvíjanie charakteru dieťaťa primárneho vzdelávania prostredníctvom kooperácie v konkrétnej oblasti kurikula
Zdenka Zastková (Katolická univerzita v Ružomberoku) Anotace: Článek se zabývá vybranými výsledky pilotního výzkumu se zaměřením na zkoumání učení se cizích jazyků a hudby u žáků v 1. až 5. ročníků základní školy realizovaný na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové v České republice. V úvodu článku prezentujeme problematiku jazykové a hudební paměti, vycházíme z teoretických základů, z ontogenetických, kognitivních a psychologických procesů učení žáků v primárním vzdělávání a navazujeme na již uskutečněné výzkumy u žáků v sekundárním vzdělávání. Cílem našeho pilotního šetření bylo analyzovat zkoumanou problematiku na základě teoretickém i výzkumném a nastínit možnosti zkoumání hudebního a jazykového vnímání u žáků v primárním vzdělávání. Pro pilotní studii byl použit nestandardizovaný dotazník, který zjišťoval vztah respondentů k hudbě a k cizím jazykům. Jako další výzkumnou metodu jsme použily poslechový test sestávající z vybraných jazykových sekvencí. Výsledky poslechových testů respondenti zaznamenávali do záznamových archů, na základě kterých jsme zjišťovaly úroveň jejich jazykové paměti. Ke zpracování dat byl zvolen sémantický diferenciál, metoda měření intenzity psychologických postojů respondentů k vnímání daného cizího jazyka. Výzkum poukázal na propojení hudby a jazyka. Zpracováváním dané problematiky jsme chtěly poskytnout hlubší vhled do procesu učení se cizím jazykům a podnítit k dalším podobným výzkumům v této oblasti. Odkaz ke stažení textu zdeCez spoznávanie regiónu k rozvíjaniu environmentálnej gramotnosti
Miriam Uhrinová (Katolická univerzita v Ružomberoku) Anotace: Pre poznávanie prírody v jej komplexnosti má neoceniteľný význam využívanie bádateľských a výskumných metód. Preto je neodmysliteľnou súčasťou edukačného procesu využívanie prírodovedných pokusov. Výsledky nášho výskumu ukazujú, že učitelia základných škôl považujú za dôležité využívanie pokusov v primárnom prírodovednom vzdelávaní, avšak väčšina z nich má iba priemerne alebo nedostatočné vedomosti o využívaní pokusov. Učitelia s viac ako dvadsaťročnou praxou najviac využívajú pokusy a majú podstatne viac poznatkov o nich.Prírodovedné pokusy v súčasnej edukačnej realite
Dana Blahútová (Katolická univerzita v Ružomberoku) Anotace: Pre poznávanie prírody v jej komplexnosti má neoceniteľný význam využívanie bádateľských a výskumných metód. Preto je neodmysliteľnou súčasťou edukačného procesu využívanie prírodovedných pokusov. Výsledky nášho výskumu ukazujú, že učitelia základných škôl považujú za dôležité využívanie pokusov v primárnom prírodovednom vzdelávaní, avšak väčšina z nich má iba priemerne alebo nedostatočné vedomosti o využívaní pokusov. Učitelia s viac ako dvadsaťročnou praxou najviac využívajú pokusy a majú podstatne viac poznatkov o nich.Fröbelove pedagogické myšlienky v kontexte primárneho prírodovedného vzdelávania
Ivana Prachárová (Katolická univerzita v Ružomberoku) Anotace: Príspevok má za cieľ predstaviť pedagogicko-filozofické myšlienky prominentného pedagóga 19. storočia Friedricha Fröbela a ich základný prínos pre primárne prírodovedné vzdelávanie. V historickom kontexte poukáže na význam jeho pedagogického diela pre súčasnú pedagogiku a vyzdvihne fundamentálny koncept prírodovedného vzdelávania, ktorý umožňuje deťom mladšieho školského veku poznávať prírodu skúsenostne. Snahou je vyzdvihnúť potenciál Fröbelovej pedagogickej vízie, ktorá je využiteľná i pre súčasné primárne prírodovedné vzdelávanie. Odkaz ke stažení textu zdeDigitálna a mediálna gramotnosť v kontexte pregraduálnej prípravy v odbore predškolská a elementárna pedagogika
Mária Karasová (Katolická univerzita v Ružomberoku) Anotace: Digitálna a mediálna gramotnosť sú často v praxi ale aj v pregraduálnej príprave zamieňané a považované za synonymum. Viaceré výskumy ukazujú nedostatočne zvládnutú pojmológiu, rovnako obsahové naplnenie v spojitosti v rozvíjaním daných gramotností. Príspevok sa orientuje na prelínanie a osobitosti daných gramotností, zároveň ukazuje výsledky nášho výskumu, ktorý skúmal sebahodnotenie pripravenosti učiteľov v oblasti mediálnej gramotnosti. Približuje tiež problémy v praxi, s ktorými sa stretávajú učitelia a budúci učitelia primárneho vzdelávania.Rozvíjanie slovnej zásoby u detí zo sociálne znevýhodneného prostredia v primárnom vzdelávaní cez kultúrne prvky
Mária Vargová (Katolická univerzita v Ružomberoku) Anotace: Optimálna slovná zásoba pri vstupe dieťaťa do prvého ročníka je veľmi dôležitá. Počas štúdia sa naďalej rozvíja. Ak je v triede dieťa zo sociálne znevýhodneného prostredia, môžeme pozorovať, že má problém s nedostatočnou slovnou zásobou. V edukačnom prostredí sa učiteľ snaží dieťaťu čo najviac pomôcť. Jedným zo spôsobom je využívanie kultúrnych prvkov.Prevencia pred ochoreniami prenášanými kliešťom
Jozef Macko (Katolická univerzita v Ružomberoku) Anotace: Zmenou klimatických podmienok a krajiny sa v posledných desaťročiach zlepšili podmienky pre život kliešťa obyčajného. Kliešť je považovaný za vektora závažných ochorení. Hlavne Lymskej boreliózy a encefalitídy. Na Slovensku je výskyt boreliózy a encefalitídy z roka na rok väčší a môžeme povedať, že neexistuje oblasť, odkiaľ by neboli tieto ochorenia hlásené. Počas pobytu v prírode existuje veľké riziko nákazy, ktoré sa týka ľudí každého veku. Z tohto hľadiska je veľmi dôležitá informovanosť už v predškolskom veku. V príspevku sa venujeme prevencii a didaktickým metódam, ktoré objasňujú túto závažnú tému v predprimárnom vzdelávaní.Efektivita kognitivní stimulace u žáků se specifickými poruchami učení
Barbora Lanková, Michal Vostrý, Petra Hrbáčková (Univerzita Jana evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem) Anotace: Předkládaný příspěvek (předvýzkum) poukazuje na možný vliv kognitivní stimulace u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Do samotného výzkumného šetření bylo zapojeno 30 žáků, přičemž 15 tvořilo skupinu kontrolní a 15 skupinu experimentální. Intervence za využití, především, metod tužka-papír probíhala po dobu tří měsíců. Dosažené výsledky poukazují na signifikantní rozdíly mezi skupinami. Odkaz ke stažení textu zde
Aktuálně řešené projekty
- Perception of climate change by elementary school pupils: The influence of educational approaches in the European context
- Venkovní výuka v době krize: Reflexe distančního vzdělávání na 1. stupni ZŠ v průběhu pandemie Covid-19 a doporučení pro edukační realitu
- Eye-tracking jako nástroj ke studiu metakognitivních procesů v matematice
- TAKE ME OUT II. – Happy childhood happens outside
- Environmental Literacy as a Predictor of Environmental Citizenship
- Přírodovědný obrazový materiál očima studentů učitelství 1. st.
- Dětská percepce vyučovacího předmětu český jazyk v primární škole
- Percepce vybraných organismů a její reflexe v edukační realitě
- Odpovědná spotřeba – podklady pro vzdělávání k udržitelnému životnímu stylu
- Podpora rozvíjení informatického myšlení
- Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách
- Analýza metakognitivní rozvinutosti v rámci vybraných domén přírodovědného vzdělávání
- Výzkumná reflexe afektivní složky environmentální gramotnosti vybraných demografických skupin
- Science Starts at School
- Rozvoj kompetencí u žáků mladšího školního věku v oblasti psychomotorických dovedností.
- Floristické mapování Českého středohoří: Ústí nad Labem – Sebuzín
- Stimulační program k rozvoji tělesné zdatnosti a motorických dovedností v multikulturní edukaci
- Vybrané aspekty environmentální gramotnosti studentů Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
- Cesta k profesi učitele – reflexe a sebereflexe profesních kompetencí studentů učitelství primární školy
- Analýza úrovně logického myšlení
- Analýza vztahu technické a environmentální gramotnosti studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ
- Společně to dokážeme – program pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a jejich učitele
- Postoje českých učitelů k venkovní výuce
- Metakognitivní znalosti a matematická inteligence – dva faktory ovlivňující školní výkonnost
Rok 2022
- Kolenatý, M., Kroufek, R., & Činčera, J. (2022). What Triggers Climate Action: The Impact of a Climate Change Education Program on Students’ Climate Literacy and Their Willingness to Act. Sustainability, 14(16), 10365. https://doi.org/10.3390/su141610365
- Činčera, J., Kroufek, R., & Bogner, F. X. (2022). The perceived effect of environmental and sustainability education on environmental literacy of Czech teenagers. Environmental Education Research. https://doi.org/10.1080/13504622.2022.2107618
- Svobodová, S., & Kroufek, R. (2022). Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in the Czech Republic and Slovakia. European Journal of Science and Mathematics Education, 10(4), 519-528. https://doi.org/10.30935/scimath/12361
- Jančaříková, K., Brůnová, L., Hejnová, E., Hlaváčová, L., Jančařík, A., Králík, J., Krátká, M., Krejčí, J., Kroufek, R., Matějček, T., Medová, J., Pelikánová, M., Svobodová, S., Šmídl, M., Trahorsch, P., & Vojíř, K. (2022). Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání. PF UK, Karolinum
- Kroufek, R., & Kuželová, K. (2022). Venkovní výuka a vztah k přírodě učitelů mateřské školy. In Fedorko, V., & Miňová, M. (eds.). Take me out. Outdoorová edukácia v predprimárnej edukácii. Prešovská univerzita v Prešově. ISBN 978-80-555-2935-6
- Kroufek, R., Miňová, M., Piskura, V., Sabol, M., & Fedorko, V. (eds.) (2022). Zober ma von II. Možnosti ourdoorovej edukácie v predprimárnej edukácii. Kremnica: INAK, Prešovská univerzita, Slovenský výbor Svetovej organizácie pre poredškolskoú výchovu. ISBN 978-80-973854-6-0
- Janovec, J., & Brtnová Čepičková, I. (2022). Assessment of Science Textbooks by Primary School Teacher Trainees. In INTED2022 Proceedings (pp. 7407-7413). IATED. doi: 10.21125/inted.2022.1869.
Rok 2021
- Kubiatko, M., Nepras, K., Strejckova, T., & Kroufek, R. (2021). On wolves and bees: Factors influencing the nature relatedness of the pre-service teachers. Journal of Baltic Science Education, 20(2), 252-260. doi: 10.33225/jbse/21.20.252
- Dlouhá, J., Henderson, L., Kroufek, R., Jančaříková, K., & Neprašová, S. (2021). Vzdělání k udržitelné spotřebě a životnímu stylu – cíle a výstupy. Envigogika, 16(1). https://doi.org/10.14712/18023061.619
- Činčera, J., Johnson, B., Kroufek, R., Kolenatý, M., Šimonová, P., & Zálešák, J. (2021). Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. Brno: Munipress. doi: 10.5817/CZ.MUNI.M210-9758-2021
- Kroufek, R. (2021). Zahrady mateřských škol. In Cílek, V., Mačura, V. (eds.) Stromy mě znají jménem. Kniha o přírodních a léčivých zahradách. Praha: Dokořán
- Činčera, J., & Kroufek, R. (2021). Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků. Praha: MŽP.
- Dlouhá, J., Kroufek, R., Neprašová, S., Jančaříková, K. (2021). Metodika vzdělávání k odpovědné spotřebě a životnímu stylu. Praha: Centrum pro otázky životního prostředí UK., MŽP.
- Kroufek, R. & Činčera, J. (2021). Metodický rámec pro environmentální gramotnost na školách. Souhrnná výzkumná zpráva. Praha: MŽP.
- Chytrý, V.., Kubiatko, M. (2021). Pupils Summative Assessments in Mathematics as Dependent on Selected Factors. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(8), 1-11. doi: https://doi.org/10.29333/ejmste/11112
- Tothova, M.., Rusek, M.., Chytrý, V. (2021) Students‘ Procedure When Solving Problem Tasks Based on the Periodic Table: An Eye-Tracking Study. Journal of Chemical Education, 98(6) 1831-1840. DOI: 10.1021/acs.jchemed.1c00167
- Vlčková, K.., Chytrý, V.., Lanková, B.(2021) Vnímání předmětu matematika žáky druhého stupně ZŠ v závislosti na pohlaví. Acta Mathematica Nitriensia, 7(1) 34-44. DOI: 10.17846/AMN.2021.7.1.34-44
- Vomáčková, H.., Chytrý, V. (2021). Primary school students‘ performance orientation – the Czech Republic research. Acta Educationis Generalis, 10(2), 77-91. DOI: https://doi.org/10.2478/atd-2021-0006
- Soukup, P., Trahorsch, P., Chytrý, V. (2021). Míry věcné významnosti s intervaly spolehlivosti a ukázka jejich využití v pedagogické praxy. Studia Paedagogica.
- Janovec, J., & Brtnová Čepičková, I. (2021). Science Picture Material through the Eyes of Primary Teacher Trainees. In INTED2021 Proceedings (pp. 3879-3882). IATED. DOI: 10.21125/inted.2021.0796.
-
Kubiatko, M. (2021). Subject Didactics: Relevant Issues. Problems of Education in the 21st Century, 79(3), 340-342.
- Kubiatko, M., Fančovičová, J., & Prokop, P. (2021). Factual knowledge of students about plants is associated with attitudes and interest in botany. International Journal of Science Education, 43(9), 1-15. 1426-1440.
- Vostrý, M., Lanková B., & Pexová, A. (2021). Využití prvků komprehenzivní rehabilitace u žáků s odkladem školní docházky na rozvoj jejich motorických dovedností. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, 10(1): 68-76. ISSN 2585-7363. (Erih plus
- Vostrý M., Fischer, S., Veteška, J., Pančocha, K., & Lanková B. (2021). Kognitivní rehabilitace seniorů. Grada. (ISBN 978-80-271-2866-2) – Monografie.
- Zilcher, L., Říčan, J., Lanková, B. (2021). Inkluze ve vzdělávání v kontextu filosofie výchovy. Speciální pedagogika, 31, s. 1-4.
- Uhrinová, M., Balážová, M., Kroufek, R., & Synaková, E. (2021). Selected Aspects of Environmental Literacy Among Pupils with Regard to the Aims of Primary Education. The New Educational Review, 66(4), doi: 10.15804/tner.2021.66.4.05
- Kroufek, R., Nepraš, K., Musil, J., & Filipová, L. (2021). Vliv venkovní výuky a pobytu v přírodě na fyzické a psychické zdraví žáků. EduPort, 5(2). doi: 10.21062/edp.2022.001
- Kroufek, R., & Činčera, J. (2021). Učení v reálném světe: zkušenosti s testováním modelu pro environmentální výchovu v přírodě. Pedagogická orientace, 31(2).
- Henderson, L., Kuříková, M., & Kroufek, R. (2021). Syntéza kreativního učení a vzdělávání pro udržitelný rozvoj v České republice. Envigogika, 16(2). https://doi.org/10.14712/18023061.628
- Dlouhá, J., Henderson, L., Kroufek, R., Jančaříková, K., & Neprašová, S. (2021). Vzdělání k udržitelné spotřebě a životnímu stylu – cíle a výstupy. Envigogika, 16(1). https://doi.org/10.14712/18023061.619
- Janovec, J., & Brtnová Čepičková, I. (2021). Technical Manuals Reading Strategies of Primary Teacher Trainees. EduPort, 5(1). doi: 10.21062/edp.2021.002.
Rok 2020
- Svatava, D.., Chytrý, V.., Blanka, M.., Marcela, Š.., Jarmila, V.., Miroslava, J. (2020) Hravá matematika 7. Praha : Taktik International, s. r. o.
- Hátlová, B.., Adámková Ségard, M.., Michel, P.., Chytrý, V.., Chalupová, E. (2020). The effect of psychomotor therapy on mental health in in-patient schizophrenia treatment: A randomized, double-blind intervention study. Acta Gymnica, 50(2), s. 83-88. doi: 10.5507/ag.2020.009
- Balkó, Š.., Simonek, J.., Balkó, I.., Heller, J.., Chytrý, V.., Balogova, K.., Gronek, P. (2020). The influence of different caffeine doses on visual and audial reaction time with different delay from its consumption. Science & Sports, 35 (6), 358-363. DOI: 10.1016/j.scispo.2019.11.004
- Jančaříková, K., Kroufek, R., Modrý, M., & Vojíř, K. (2020). Alienation from Nature and Its Impact on Primary and Pre-Primary Education. Pedagogika, 70(4), 509-532.
- Dlouhá, J., Henderson, L., Kroufek, R., Jančaříková, K., & Neprašová, S. (2020). Udržitelná spotřeba a životní styl jako vzdělávací téma. Envigogika, 15(1) doi: https://doi.org/10.14712/18023061.608
- Kroufek, R., Janovec, J., & Šikulová, R. (2020). Budoucí učitelé mateřských škol pohledem environmentální a technické edukace. 172 p. Ústí nad Labem: UJEP.
- Trahorsch, P., & Kroufek, R. (2020). Environmental visualization of selected Czech regions: analysis of geography textbooks. 27th edition of the Central European Conference with subtitle (Teaching) of regional geography. 10.5817/CZ.MUNI.P210-9694-2020-16
- Kroufek, R., Dvořáková, M., Pištorová, R., & Stará, J. (2020). Prvouka 3. Učebnice pro 2. ročník základní školy. Plzeň: Fraus. 68 s. ISBN 978-80-7489-573-9
- Křepelková, Š., Krajhanzl, J., & Kroufek, R. (2020). The influence of interaction with nature in childhood on future pro-environmental behavior. Journal of Baltic Science Education, 19(4). https://doi.org/10.33225/jbse/20.19.00
- Činčera, J., Johnson, B., & Kroufek, R. (2020). Outdoor Environmental Education Program Leaders’ Theories of Experiential Learning. Cambridge Journal of Education, online first. DOI:10.1080/0305764X.2020.1770693
- Činčera, J., Johnson, B., Kroufek, R., & Šimonová, P. (2020). Values Education in Outdoor Environmental Education Programs from the Perspective of Practitioners. Sustainability, 12, 4700. https://doi.org/10.3390/su12114700
- Činčera, J., Johnson, B., Kroufek, R., Kolenatý, M., & Šimonová, P. (2020). Frames in Outdoor Environmental Education Programs: What We Communicate and Why We Think It Matters. Sustainability, 12, 4451. doi: 10.3390/su12114451
- Kroufek, R., Jáč, M., Janštová, V., Pražáková, M., & Čiháková, K. (2020). Výzkum v didaktice biologie, geologie a environmentální výchovy v České republice v letech 2008-2018. Scientia in educatione, online first. doi: 10.14712/18047106.1604
- Ondráček, Č., Bauer, P., Bělohoubek, J., Bílek, I., Bultas, P., Burian, T., Douša, R., Filipová, L., Joza, V., Kaplan, Z., Koutecký, D., Kroufek, R., Kubát, K., Novák, J., Nepraš, K., Prančl, J., Štech, M., Zázvorka, J., & Zdvořák, P. (2020). Ohrožené rostliny Ústeckého kraje. 223 s. Ústí nad Labem: Ústecký Kraj.
- Marek Šmíd, Jakub Formánek (eds.), Pastýřské listy 2000-2020, Karmelitánské nakladatelství 2020, 142 s., ISBN 978-80-7566-197-5.
- Činčera, J., Šimonová, P., Kroufek, R., & Johnson, B. (2020). Empowerment in outdoor environmental education: who shapes the programs? Environmental Education Research, online first. https://doi.org/10.1080/13504622.2020.1814205
- Bayer, M.., Bustová, M.., Chytrý, V. (2020) Maturitní testy nanečisto. 2. vyd. Prostějov : Computer Media s. r. o. ISBN: 978-80-7402-379-8.
- Castro, H.., Kroufek, R., Říčan, J.., Chytrý, V.., Tilli, J (2020) Pedagogical Practices for Science Teaching. 1. vyd. Penedo, Portugal : Agrupamento de Escolas Matilde Rosa Araújo.
- Fortunato, A.., Kroufek, R.., Janhonen, S.., Ielpo, C.., Chytrý, V.., Říčan, J. (2020) Experimental Science Activity Manual. 1. vyd. Penedo, Portugal. : Agrupamento de Escolas Matilde Rosa Araújo.
- Chytrý, V.., Říčan, J.., Eisenmann, P.., Medová, J. (2020) Metacognitive Knowledge and Mathematical Intelligence-Two Significant Factors Influencing School Performance. Mathematics, , roč. 8, č. 6, s. Doi 10.3390/math8060969.
- Chytrý, V.., Říčan, J.., Tošovská, A. (2020) Analýza vybraných myšlenkových dovedností studentů učitelství prvního stupně základní školy. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně. 160 s. ISBN: 978-80-7561-236-6.
- Chytrý, V., Tošovská, A.., Hloušková, L. (2020) Square grid as a tool for planar imagination development among elementary school students. In PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII.. Praha : Univerzita Karlova v Praze, s. 10.
- Chytrý, V. (2020) Kvantitativní analýza dat pro studenty doktorského studijního programu. Ústí nad Labem : Pedagogická fakulta UJEP. ISBN: 978-80-7561-245-8.
- Rusek, M.., Bílková Metelková, I.., Chytrý, V.., Žák, V. (2020) Zjišťování postojů učitelů na primárním stupni vzdělávání k přírodovědným tématům: adaptace původní verze dotazníku DAS do českých podmínek. Scientia in educatione, roč. 10, č. 2, s. 44-61. doi: https://doi.org/10.14712/18047106.1406
- Zilcher, L.., Svoboda, Z.., Chytrý, V.., Růžičková, B.. Znalost postižení jako prediktor sociálního odmítnutí u učitelů. In Vzdělávání dospělých 2019 – v kontextu profesního rozvoje a sociálního kapitálu. Praha : Česká andragogická společnost, 2020, s. 8.
- MUSIL, Jan. Cizinec ve třídě: pohled zevnitř: metodika a průvodce pro učitele. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2019. 158 stran.
- Chytrý, V.; Říčan, J.; Eisenmann, P.; Medová, J. Metacognitive Knowledge and Mathematical Intelligence—Two Significant Factors Influencing School Performance. Mathematics 2020, 8, 969.Chytrý, V.; Říčan, J.; Eisenmann, P.; Medová, J. Metacognitive Knowledge and Mathematical Intelligence—Two Significant Factors Influencing School Performance. Mathematics 2020, 8, 969.
- Chytrý, V.; Medová, J.; Říčan, J.; Škoda, J. Relation between Pupils’ Mathematical Self-Efficacy and Mathematical Problem Solving in the Context of the Teachers’ Preferred Pedagogies. Sustainability 2020, 12, 10215.
- Valovičová, Ľ.; Ondruška, J.; Zelenický, Ľ.; Chytrý, V.; Medová, J. Enhancing Computational Thinking through Interdisciplinary STEAM Activities Using Tablets. Mathematics 2020, 8, 2128.
- Danihelová, S., Chytrý, V., Matasová B., Šefcová, M., Vyškovská, J. Janečková, M. (2020). Hravá matematika 7: geometrie. Praha, Taktik International
-
Nepraš K., Kroufek R., Holá Z. (2020). Morfologická variabilita a rozšíření vemeníků (Platanthera L. C. M. Richard) v Českém středohoří. – Severočes. Přír., Ústí nad Labem, 52: 1–18.
-
Nepraš K. (2020): Inventarizace flóry a vegetace přírodní památky Babinské louky. – Severočes. Přír., Ústí nad Labem, 52: 27–48.
-
Nepraš K. (2020): Monitoring lokalit Phelipanche purpurea subsp. bohemica na území Českého středohoří v roce 2019. – Severočes. Přír., Ústí nad Labem, 52: 57–66.
- Adámek, P. Vzdělávací obsah výuky mateřského jazyka v malotřídní primární škole. O dieťati, jazyku, literatúre: časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2020, roč. VIII, č. 2, s. 110–115. ISSN 1339-3200.
- Lanková, B., Zilcher, L. (2020). Related professions as a tool to develop social adaptability of people with cognitive impairment in the context of 21st century dynamic changes. In 12th annual International Conference of Education, Research and Inovation (ICERI 2020). Iated – Int Assoc Technology Education & Development. – Web of Science.
- Vostrý, M., Fischer, S., Žukov I., Veteška, J., Lanková B. (2020). Účinnost kombinované terapie u osob trpících Parkinsonovou nemocí. Česká a slovenská psychiatrie / Česká lékařská společnost J. E. Purkyně, 116(5), 577-583.
- Vostrý, M., Lanková, B., & Pexová, A. (2020). Rozvoj motorických dovedností dětí s odkladem školní docházky z pohledu pomáhajících profesí. Speciální pedagogika, 30(1-2), 63-72.
- Lanková, B., & Hrbáčková, P. (2020). Rozvoj motorických dovedností dětí s odkladem školní docházky z pohledu pomáhajících profesí. Speciální pedagogika, 30(3-4), 139-151.
- Vostrý, M., Fischer, S., & Lanková, B. (2020). The Effect of Combined Therapy on the Support and Development of Social Skills of people with Multiple Sclerosis in Senior Age. Neuroendocrinol Lett. 2020, 41(5),101-105. ISSN 2354-4716 (IF 0,750 k 2020, Q3)
Rok 2019
- Chytrý, V.; Říčan, J.; Medová, J. How Teacher’s Progressiveness in Using Digital Technologies Influences Levels of Pupils’ Metacognitive Knowledge in Mathematics. Mathematics 2019, 7, 1245. [IF2018 = 1.105]
- Činčera, J., Kroufek, R., Marková, K., Křepelková, Š., & Šimonová, P. (2019). The GLOBE program: what factors influence students’ and teachers’ satisfaction with science education. Research in Science & Technological Education, online first doi: 10.1080/02635143.2019.1687441 [IF2018 = 0.875]
- Šimonová, P., Činčera, J., Kroufek, R., Křepelková, Š., & Hadjichambis, A. (2019). Active Citizens: Evaluation of a Community-Based Education Program. Sustainability, 11(3). doi: 10.3390/su11030663 [IF2018 = 2.592]
- Činčera, J., Valešová, B., Křepelková, Š., Šimonová, P., & Kroufek, R. (2019). Place-based education from three perspectives. Environmental Education Research, online first doi: 10.1080/13504622.2019.1651826 [IF2018 = 2.255]
- Křepelková, Š., Činčera, J., & Kroufek, R. (2019). Becoming a Global Citizen through Participation in the Global Storylines Program. Sustainability. 11(15). doi: 10.3390/su11154162 [IF2018 = 2.592]
- Rusek, M., Chytrý, V., & Honskusová, L. (2019). The Effect of Lower-secondary Chemistry Education: Students‘ Understanding of the Nature of Chemistry and their Attitudes. Journal of Baltic Science Education, 18(2), 286-299. doi:https://doi.org/10.33225/jbse/19.18.286 [IF2018 = 1.024]
- Chytrý, V., Říčan, J., Živná, D. Matematická výkonnost a metakognice žáků základních škol běžných, základních škol Montessori a žáků vyučovaných podle Hejného metody. Studia paedadogica, 2019, roč. 24, č. 1, s. 1-28.
- Trahorsch, P., Bláha, J.D., Chytrý, V. Comparative Analysis of the Quality of Visuals in Geography Textbooks for ISCED 1 and ISCED 2 Levels of Education. Review of International Geographical Education Online, 2019, roč. 9, č. 2, s. 264-283.
-
Nosek M, Balko S, Adamec J, Partlova D, Chytry V. Changes of Cardiac Biomarkers in Ultramarathon Runners. Physical Activity Review 2019; 7: 89-95. doi: 10.16926/par.2019.07.11
- Chytrý, V., Kroufek, R., Janovec, J., Nováková, A. Moderní přístupy pedagogického výzkumu a analýzy dat. Ústí nad Labem : Pedagogická fakulta v Ústí nad Labem, 2019.
- Chytrý, V., Trahorsch, P., Nováková, A., Pavlátová, V. Vybrané kapitoly ze statistické analýzy empirických dat. Ústí nad labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2019.
- Chytrý, V., Hlaváčková, A. Vliv využití programu GeoGebra na rozvoj rovinné a prostorové představivosti žáků 5. tříd ZŠ. Acta Mathematica Nitriensia, 2019, roč. 5, č. 1, s. 1-7.
- Chytrý, V., Trahorsch, P., Nováková, A., Pavlátová, V. Vybrané kapitoly ze statistické analýzy empirických dat. Ústí nad labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2019.
- Trahorsch, P. & Bláha, J. D. Visual representation of the curriculum in geography textbooks: the structure of visuals in educational medium analysis. IARTEM e-Journal, 2019 (v tisku).
- Trahorsch, P. Bláha, J. D. & Kučerová, S. R. The usability of economic maps for students of various age groups: an example for a discussion of a multi-stage concept of teaching aids. International Research in Geographical and Environmental Education, 2019 (v tisku).
- Šindelářová, J. Sonda do biblické frazeologie v Ústeckém kraji ČR. In Aspekty literárnovedné a jazykovedné IV. Ružomberok 2019. ISBN 978-80-561-0654-9. EAN 9788056106549, s. 175–195.
- Říčan, J., Chytrý, V., Jindráček, V., Kroufek, R., Janovec, J., & Schreil, Z. (2019). Metodické provázení oborovými didaktikami. Most: Hněvín. 310 s.
- Stará, J., Kroufek, R., Pištorová, R., & Dvořáková, M. (2019). Prvouka 2. Učebnice pro 2. ročník základní školy. Plzeň: Fraus. 72 s. ISBN 978-80-7489-459-6
- Nepraš, K. (2019): Vegetace přírodní rezervace Sluneční stráň v Českém středohoří. – Severočes. Přír., Ústí nad Labem, 51, 29–40.
- MUSIL, Jan. Cizinec ve třídě: pohled zevnitř: metodika a průvodce pro učitele. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2019. 158 stran.
- Šindelářová, J. Adámek, P. Sonda do biblické frazeologie a frazeologické kompetence pedagogů na 1. a 2. stupni ZŠ v různých krajích ČR. Didaktické studie. Frazeologie v teorii a praxi jazykového vyučování. Roč. 11, č. 2, 2019. Praha: PedF UK 2019, ISSN 1804-1221. MK ČR E 19169, s. 27–48. (výstup v rámci SGS projektu s názvem Vnímání biblické frazeologie v ČR)
- Adámek, P. Dětská percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy. In: Varia. XXVIII. Zborník plných príspevkov z XXVIII. kolokvia mladých jazykovedcov. (Nitra 20. 11.–22. 11. 2019). Ed. J. Nemčeková – P. Petráš. Nitra: Slovenská jazykovedná spoločnosť pri Jazykovednom ústave Ľudovíta Štúra SAV, pobočka pri Katedre slovenského jazyka a literatúry Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. s. 6–9. ISBN 978-80-558-1632-6.
- Zilcher, L., Lanková, B., Vostrý (2019) Vliv didaktických kompetencí učitele na postoje žáků vůči lidem s postižením, Online Journal of Primary and Preschool Education, 3(1), s. 37-45, ISSN 2533-7106, DOI: 10.21062/ujep/330.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/37 – ERIH PLUS
- Zilcher, L, Chytrý, V., Lanková, B., (2019) Pedagogická reflexe zahraničních modelů vzdělávání. Online Journal of Primary and Preschool Education, 3(1), s. 46-53, ISSN 2533-7106, DOI: 10.21062/ujep/331.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/46 – ERIH PLU
- Zilcher, L., Lanková, B. (2019) Vzdělávací systém ve Finsku a Velké Británii očima pedagogických pracovníků – projektový výstup
- Svoboda, Z., Zilcher, L., Němec, Z., Felcmanová, L., Smolík, A., Vostrý, M., Lanková, B. (2019). Koordinátor inkluze ve škole. Ústí nad Labem: UJEP, 180 s ISBN 978-80-7561-199-4. – Monografie
- Říčan, J., Lanková, B. (2019). Dalton plan pupils progress in reading comprehension and metacognitive monitoring: longitudial study. In 12th annual International Conference of Education, Research and Inovation (ICERI 2019). Iated – Int Assoc Technology Education & Development. – Web of Science
Rok 2018
- Winklerova, K., Cincera, J., Krepelkova, S., & Kroufek, R. (2018). The GLOBE program: Long-term memories of program-relevant experience. The Journal of Environmental Education, 49(5), 400-410. doi: 10.1080/00958964.2018.146677
- Grúňová, M., Sané, M., Činčera, J. Kroufek, R. & Hejcmanová, P. (2018). Reliability of the new environmental paradigm for analysing the environmental attitudes of Senegalese pupils in the context of conservation education projects. Environmental Education Research, Published online: 22. 1. 2018 doi: 10.1080/13504622.2018.1428942
- Kroufek, R., Chytrý, V., & Uhrinová, M. (2018). The Effect of the Type of the Finished High School on the Nature Relatedness of Pre-service Primary teachers. The New Educational Review, 54(4), 231-243. doi: 10.15804/tner.2018.54.4.19
- Svobodová, S., & Kroufek, R. (2018). Možnosti využití škály MSELS pro testování environmentální gramotnosti na základních školách v České republice. Scientia in educatione, 9(2). https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1210
- Pavlátová, V. & Kroufek, R. (2018). Pohled učitelů na obtížnost vybraných environmentálních pojmů v učebnicích pro základní školy. Scientia in educatione, 9(2): https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1012
- Kroufek, R., & Nepraš, K. (2018). Církvická arela Silene nemoralis Waldst. et Kid. v Českém středohoří. Severočes. Přír., 50, 35-42.
- Nepraš, K., Kroufek, R., & Vlačiha, V. (2018). Orchideje Českého středohoří. ČSOP Laurensia, 206 p. ISBN 978-80-270-4914-1
- NOVÁKOVÁ, A., V. CHYTRÝ a J. ŘÍČAN. Vědecké myšlení a metakognitivní monitorování studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Scientia in educatione, 2018, roč. 9, č. 1, s. 66-80. ISSN 1804-7106
- CHYTRÝ, V., A. NOVÁKOVÁ, J. ŘÍČAN a I. ŠIMONOVÁ. Comparative Analysis of Online and Printed Form of Testing in Scientific Reasoning and Metacognitive Monitoring. In: ISET 2018. Osaka, Japonsko: IEEE Computer Society, 2018, s. 13-17.
- CHYTRÝ, V., R. KROUFEK a A. Nováková. PROJECT-BASED EDUCATION FROM PRIMARY TEACHERS‘ POINT OF VIEW. 2018, p. 91-100. 15th Conference on Project-based Education in Science Education. Karlova univerzita.
- Chytrý, V., Nováková, A., Říčan, J., Šimonová, I. Comparative Analysis of Online and Printed Form of Testing in Scientific Reasoning and Metacognitive Monitoring. In ISET 2018. Osaka, Japonsko : IEEE Computer Society, 2018, s. 5.
- Marie, B., Chytrý, V., Magdaléna, F., Irena, Š., Eva, V., Jovanka, R. Matematika – učebnice pro 5. ročník ZŠ. 2. vyd. Praha : TAKTIK, 2018. ISBN: 978-80-7563-154-1.
- Janáčková, B. Rozvoj předčtenářské gramotnosti prostřednictvím obrazové knihy. In Prostor pro primární a preprimární pedagogy: Sborník příspěvků z konference konané v Liberci 18. a 19. 10. 2018. ISBN 978-80-7494-463-5.
- Říčan. J., Lanková, B., Nováková, A., & Zilcher, L. (2018). Komparace úrovně čtenářské gramotnosti a metakognitivního monitorování mezi žáky běžných základních škol a žáky základních škol implementujících prvky Daltonského plánu. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, 2(1), 63-83. ISSN 2533-7882. –
Rok 2017
- Balkó, Š., Wąsik, J., Chytrý, V., Dunajová, K., Škopek, M. Influence of different background music volumes and mobile phone communication on the reaction time of sports active students. Journal of Physical Education and Sport, 2017, roč. 17, č. 3, s. 1125-1129.
- Činčera, J., Kroufek, R., Šimonová, P., Broukalová, L., Broukal, V., Skalík, J. Eco-School in kindergartens: the effects, interpretation, and implementation of a pilot program. Environmental Education Research, 2017, roč. 23, č. 7, s. 919-936.
- Dolejš, M., Hátle, J., Jelen, J., Kučerová, S.R., Šobr, M., Trahorsch, P., Vejrostová, L. Testy 19. ročníku Zeměpisné olympiády 2016/2017. 1. vyd. Praha : Česká geografická společnost, 2017. 339 s. Neuveden.
ISBN: 978-80-905642-8-2. - Hátlová, B., Fleischmann, O., Chytrý, V. Osobnost a aktivní životní styl seniorů ve věku 65-75 let.. Psychologie a její kontexty, 2017, roč. 8, č. 1, s. 41-53.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Polák, J. Analýza žákovských postojů k matematice na 1. stupni ZŠ. Acta Mathematica Nitriensia, 2017, roč. 3, č. 2, s. 15-23.
- Chytrý, V., Nováková, A. A comparison of the differences in success rate in mathematical didactic test between pupils with dyslexia and pupils without dyslexia. In Chova, G., Martínez, L., Torres, C. ICERI2017 Proceedings. Seville (SPAIN) : IATED Academy, 2017, s. 8.
- Chytrý, V., Kroufek, R. Možnosti využití Likertovy škály – základní principy aplikace v pedagogickém výzkumu a demonstrace na příkladu zjišťování vztahu člověka k přírodě. Scientia in educatione, 2017, roč. 8, č. 1, s. 2-17.
- Chytrý, V. Sebehodnocení žáka ve vztahu k testování logického myšlení. In Tendencie v dimeziách predprimárného a primárného vzdelávania. 2017, s. 10.
- Rusek, M., Stárková, D., Chytrý, V., Bílek, M. Adoption of ICT Innovations by Secondary School Teachers and Pre-Service Teachers Within Chemistry Education. Journal of Baltic Science Education, 2017, roč. 16, č. 4, s. 510-523.
- Rusek, M., Čábelová, S., Chytrý, V. Effectiveness of Excursion to Water Treatment Plant in Prague Podolí. In Karwasz.G. Entertainment-education in science education. Kraków : Pedagogical University of Cracow, 2017, s. 68-82.
- Şendil, C., Çelik, C., Kroufek, R. Theses Written About Environmental Education: Turkey – The Czech Republic Comparison. International Electronic Journal of Environmental Education, 2017, roč. 7, č. 2, s. 94-104.
- Šindelářová, J. Frazeologická kompetence pedagogů v české primární škole (mezigenerační výzkum). Didaktické studie, 2017, roč. 9, č. 2, s. 117-133.
- Šindelářová, J. Frazeologija biblejskogo proischožděnija v sovremennych russkich sredstvach massovoj informacii. In Slavjanskaja frazeologija v sovremennych SMI. Griefswald, Německo : Institu fur Slawistik, Ernst Moritz Arndt Universitat Greifswald, 2017, s. 147-149.
- Trahorsch, P., Bláha, J.D. Geografická dimenze a využití Postcrossingu ve výuce na středních školách. Geografické rozhledy, 2017, roč. 26, č. 4, s. 12-13.
- Říčan, J.., Chytrý, V.. The level of metacognitive monitoring with learners at higher elementary grade in processing informational texts in the subject of science depending on the type of educational curriculum. EduPort, 2020, roč. 4, č. 1, s. 11-24.
Rok 2016
- Hátlová, B., Fleischmann, O., Chytrý, V. Životní spokojenost seniorů starších 65 a 75 let.. In sborník příspěvků 3. Gerontologecké mezioborové konference. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2016, s. 7.
- Chytrý, V. Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání. Ústí nad Labem : Vlastimil Chytrý, 06.10.2016 – 07.10.2016.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Janovec, J., Zilcher, L. Stability of Logical Thinking Among Pupils at Elementary Schools. In Proceedings of INTED2016 Conference. Valencia : IATED, 2016, s. 8.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Janovec, J., Brtnová-Čepičková, I. The influence of methods used in school lessons on the level of pupil´s logical thinking. In Proceedings of INTCESS2016 3rd. Istanbul : International Organization Center of Academic Research, 2016, s. 9.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Janovec, J., Brtnová-Čepičková, I. The Influence of Parents‘ Education on the Pupils‘ Relationship to School and Motivation for Learning. In ICERI 2016 Proceedings. Seville : IATED, 2016, s. 5.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Janovec, J., Zilcher, L. Degree of Pupils‘ Certainty in Solving Tasks Focused on Basic Logical Connections. In ICERI 2016 Proceedings. Seville : IATED, 2016, s. 6.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Janovec, J., Brtnová-Čepičková, I. THE INFLUENCE OF METHODICS USED IN SCHOOL LESSONS ON THE LEVEL OF PUPIL´S LOGICAL THINKING. 2016, roč. 4, č. 2, s. 23-31.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Janovec, J., Říčan, J. Fundamental Differences in Reasoning Among Students of Lower and Higher Secondary Schools. In Proceedings of INTED2016 Conference. Valencia : IATED, 2016, s. 8.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Kežovská, M. E-Learning From Point Of View of Student of Elementary School Teaching. In Proceedings of the 15th European Conference on e-Learning ECEL 2016. Praha : Univerzita Karlova, 2016, s. 6.
- Chytrý, V., Kroufek, R. Rozvoj prostorové představivosti žáků prvního stupně základní školy formou manipulace. Media4u Magazín, 2016, roč. 13, č. 1, s. 19-22.
- Chytrý, V., Janovec, J. Ústí and Labem : Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2016.
ISBN: 978-80-7561-024-9. - Janovec, J., Knieová, V., Kroufek, R., Chytrý, V. Affective Dimension of Technological Literacy. In ICERI2016 Proceedings. Valencia : IATED Academy, 2016, s. 7.
- Janovec, J., Brtnová-Čepičková, I., Kroufek, R., Chytrý, V. Inquiry Based Science Education – Selected Factor Analysis. In ICERI2016 Proceedings. Valencia : IATED Academy, 2016, s. 7.
- Janovec, J., Kroufek, R., Chytrý, V., Dolejšová, J. Qualitative View on Environmental and Technological Literacy of Pre-service Primary Teachers. In INTED2016 Proceedings. Seville : IATED, 2016, s. 7.
- Kroufek, R., Chytrý, V., Janovec, J., Brtnová-Čepičková, I. The Use of New Ecological Paradigm Scale among Pre-service Primary Teachers: Limits and Possibilities. 2016,
- Kroufek, R., Chytrý, V., Janovec, J., Brtnová-Čepičková, I. The Use of New Ecological Paradigm Scale among Pre-service Primary Teachers: Limits and Possibilities. In Proceedings of INTCESS2016 3rd. Istanbul : International Organization Center of Academic Research, 2016, s. 7.
- Kroufek, R., Chytrý, V., Janovec, J., Šmídková, P. The comparison of environmental attitudes between Czech and Australian pupils of secondary school. In ICERI 2016 Proceedings. Seville : IATED, 2016, s. 6.
- Kroufek, R., Janovec, J., Chytrý, V., Simonová, V. Environmental Attitudes of Preschool Children and their Parents. In Proceedings of INTED2016 Conference. Valencia : IATED, 2016, s. 5.
- Kroufek, R. Environmentální výzkumná témata v závěrečných pracích studentů Učitelství pro mateřské školy na PF UJEP – trendy, překážky, výsledky. In Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání. Ústí nad Labem : Univerzita J. E. Purkyně, 2016, s. 6.
- Kroufek, R., Chytrý, V., Janovec, J., Brtnová-Čepičková, I. Effect of leisure activities on responsible environmental behavior of pupils of primary school. In ICERI 2016 Proceedings. Seville : IATED, 2016, s. 6.
- Malinová, D. Use of Geometry in Support of Development of Children´s Creativity. In Creativity as Part of Giftedness. Praha : Národní institut por další vzdělávání, 2016, s. 9.
- Pešat, P., Knobloch, P., Vaněk, V. E-skills žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na lehké mentální postižení. In Psychologica XLV (2016). Bratislava : Univerzita Komenského, 2016, s. 8.
- Pešat, P., Lopúchová, J., Langer, J., Slánská, D. Digitální dovednosti studentů speciální pedagogiky. In DIDINFO 2016, Sborník 22. ročníka národnej konferencie s medzinárodnou účasťou.. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2016, s. 7.
- Pešat, P., Lopúchová, J., Langer, J., Slánská, D. E-Skills of Prospective Teachers. In Educating the Best Teachers: a Challenge for Teacher Education. Proceedings of the 41st Annual ATEE Conference, 22–24 August 2016, Eindhoven, the Netherlands.. Brussels : Association for Teacher Education in Europe, 2016, s. 8.
- Říčan, J., Kroufek, R., Chytrý, V., Kežovská, M. The implemention of inclusive education and its didactic aspects in the Czech Republic. In Transformations in cultural, social and educational aktivity. Challenges towards contemporary Europe. Poland : Siedlce University of Natural Sciences and Humanities, 2016, s. 135-156.
- Říčan, J., Chytrý, V. Metakognice a metakognitivní strategie jako teoretické a výzkumné konstrukty a jejich uplatnění v moderní pedagogické praxi. 1. vyd. Most: Hněvín : Pedagogická fakulta UJEP, 2016. 310 s. Neuveden. ISBN: 978-80-86654-39-3.
- Svobodová, S., Kroufek, R. Environmentální gramotnost žáků 2. stupně v Žatci – výzkumná sonda. Envigogika, 2016, roč. 11, č. 2, s. 1-14.
- Šindelářová, J. Sravnenija kak frazeologičeskaja kompetentcija studentov pedagogičeskogo profilja načaljnogo etapa obučenija (rezuljtaty issledovanija). In Ustojčivyje sravnenija v sisteme frazeologii. Greifswald – Sankt-Peterburg : Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald, Institut für Slawistik, 2016, s. 266-271.
- Šindelářová, J. Problematika vzdělávání žáků-cizinců v české primární škole. Nová čeština doma a ve světě, 2016, roč. 6, č. 1, s. 118-132.
- Šindelářová, J. Problematika vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem v českém základním školství. Didaktické studie, 2016, roč. 8, č. 2, s. 84-92.
- Zilcher, L., Chytrý, V., Kežovská, M. Inclusive education in the view of the Czech Republic principals. In Transformations in cultural, social and educational activity. Challenges towards contemporary Europe. Siedlce : Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, 2016, s. 189-211.
Rok 2015
- Brtnová-Čepičková, I., Hejnová, E., Janovec, J., Malinová, D., Měsíček, L., Mravcová, K., Hášová, M., Kaucká, M. Moderní přístupy v přírodovědném a technickém vzdělávání. 1. vyd. Ústí Nad Labem : UJEP, 2015.
- Círus, L. Úloha informační gramotnosti pro 21. století. 1. vyd. Ústí nad Labem : Pedagogická fakulta UJEP, 2015. 110 s. neuveden.
ISBN: 978-80-7414-908-5. - Círus, L., Círus, A. ISSUE OF DEBT IN INFORMATION AND ICT LITERACY. In Current Trends in Educational Science and Practice (Nitra, 2015). Nitra : UKF Nitra, 2015, s. 6-14.
- Círus, L., Melichar, J. Konvergentní a divergentní myšlení ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, 2015, roč. 14, č. 2, s. 57-61.
- Círus, L., Živná, D. Mathematical talent. In Mathematica V. Catholic University in Ružomberok : VERBUM – Catholic University in Ružomberok Press, 2015, s. 115-119.
- Chytrý, V., Bubeníková, A., Skočdopolová, L., Görischová, M. Rozvoj rovinné představivosti žáků prvního stupně pomocí hry Blokus. In MMK 2015 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. Hradec Králové : Magnanimitas, 2015, s. 5.
- Chytrý, V. Logika, hry a myšlení. 1. vyd. Ústí nad Labem : Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2015. 160 s. neuveden.
ISBN: 978-80-7414-909-2. - Chytrý, V., Kroufek, R., Janovec, J. Individual’s logical thinking and its development through games at elementary school. In The Teaching Profession. New Challenges – New Identities?. Wien : Lit Verlag GmbH & Co., 2015, s. 39-48.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Janovec, J. Hra NIM jako nástroj pro výuku specifických oblasti matematiky a programování. Acta Mathematica Nitriensia, 2015, roč. 2, č. 1, s. 74-82.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Říčan, J. Perception of the Importance of Basic Logical Connections Among Primary School Pupils. In Proceedings of ICERI2015 Conference. Seville : IATED, 2015, s. 8.
- Chytrý, V., Kroufek, R., Zilcher, L. The Abstraction Ability of and Individual as the Primary Factors Influencing the Ability to Understand the Basic Logical Connections. In Proceedings of ICERI2015 Conference. Seville : IATED, 2015, s. 8.
- Chytrý, V., Říčan, J., Zilcher, L. Statistické vyhodnocení vlivu pohlaví na schopnost žáků řešit úlohy spojené s usuzováním. Forum Statisticum Slovacum, 2015, roč. 11, č. 1/2015, s. 37-42.
- Janovec, J., Kroufek, R., Chytrý, V., Jíšová, J., Moravová, B. Qualitative Analysis of the Connection between Environmental and Technological Literacy among Pre-service Primary Teachers. In Proceedings of ICERI2015 Conference. Seville : IATED, 2015, s. 7.
- Kroufek, R., Janovec, J., Chytrý, V. The Connection between Technological and Environmental Literacy. In Proceedings of International virtual conference on green jobs and work related competences in chemical engineering V-STRENGTH. Maribor : INITUT, Institute of Information Technology Ltd, 2015, s. 10.
- Kroufek, R., Janovec, J., Chytrý, V. Pre-service primary teachers and their attitudes towards nature. In The Teaching Profession. New Challenges – New Identities?. Wien : Lit Verlag GmbH & Co., 2015, s. 129-136.
- Kroufek, R., Chytrý, V. The Nature Relatedness of the Undergraduate Students in the Czech Republic. In Proceedings of ICERI2015 Conference. Seville : IATED, 2015, s. 5.
- Kroufek, R., Çelik, C., Can, Ş. The comparison of environmental literacy of Czech and Turkish pre-service primary teachers using ELSA scale. In The Turkish Online Journal of Educational Technology. Sakarya : Sakarya University, 2015, s. 4.
- Kroufek, R., Çelik, C., Can, Ş. The comparıson of envıronmental lıteracy of Czech and Turkısh pre-servıce prımary teachers usıng elsa scale. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2015, roč. 2015, č. 8, s. 557-560.
- Kubátová, D., Horklová, H., Pavelková, M., Valtová, Stimulační program k rozvoji tělesné zdatnosti a motorických dovedností v multikulturní edukaci. In Andragogické a multikulturní kompetence v edukační, zdravotní a sociální práci pomáhajících profesí.. Praha : Hnutí R, 2015, s. 7.
- Litavský, M., Malinová, D. Práce s nadaným žákem. 1. vyd. Ústí nad Labem : UJEP, 2015.
- Machová, J., Kubátová, D., Svoboda, Z., Wedlichová, I., Hamanová, H., Mrázová, E., Kabíček, P. Výchova ke zdraví. 2. vyd. Praha : Grada, 2015. 312 s. neuveden.
ISBN: 978-80-247-5351-5. - Malinová, D., Melichar, J. Diferenciace v primárním a preprimárním vzdělávání a rozvoj matematického myšlení. 1. vyd. Ústí nad Labem : UJEP, 2015.
- Pešat, P., Andrzejewska-Cioch, A., Bojanowska, E., Cywiński, Ł., Czekaj, K., Frączek, P., Kamiński, T., Kanios, A., Kawińska, M., Kleszcz-Ciupka, E., Komorska, M., Koral, J., Krasiejko, I., Kruk, M., Mirewska, E., Misiąg, M., Myszczyszyn, I., Ornacka, K., Pawłowska, A., Przesławski, T., Szluz, B., Tuziak, B., Urbańska, M., Walawender, P., Witek, B., Wojaczek, K., Zeller, L., Żukiewicz, A., Żuraw, K. Interdisciplinary Approach in Social Problem Solving. 1. vyd. Ústí nad Labem : J. E. Purkyne University in Ústí nad Labem, 2015. 249 s. 1.
ISBN: 978-80-7414-987-0. - Pešat, P. Digital Technology in Social Problem Solving. In Interdisciplinary Approach in Social Problem Solving. Ústí nad Labem : J. E. Purkyne University in Ústí nad Labem, 2015, s. 183-192.
- Pešat, P. e-Skills for Jobs ve vzdělávání na Univerzitě J. E. Purkyně.. In DIDINFO 2015, Sborník 21. ročníka národnej konferencie s medzinárodnou účasťou. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2015, s. 7.
- Pešat, P. Dítě s ADHD a digitální technologie. In Determinanty inkluzivního vzdělávání dětí s ADHD. 2015 : Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2015, s. 81-93.
- Pešat, P., Lopúchová, J. e-Skills studentů speciální pedagogiky. In Multidimenzionalita – východisko rozvoja súčasnej špeciálnej pedagogiky. Bratislava : Iris, 2015, s. 17.
- Pešat, P. Rizika kyberprostoru a jejich vztah k sociální práci. ACC Journal, 2015, roč. 21, č. 3, s. 57-70.
- Pešatová, I., Pešat, P., Michalová, Z., Chytrý, V. Determinanty inkluzivního vzdělávání dětí s ADHD.. 1. vyd. Ústí nad Labem : Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2015. 239 s. 1.
ISBN: 978-80-7414-934-4. - Říčan, J., Chytrý, V., Zilcher, L. Inovativní přístupy ve zjišťování úrovně metakognitivních znalostí: validizace nástroje zjišťujícího metakognitivní znalosti ve specifické doméně čtení. Lifelong learning – Celoživotní vzdělávání, 2015, roč. 5, č. 2, s. 54-78.
- Svoboda, Z., Říčan, J., Zilcher, L., Valášková, M. Metodika tvorby strategického plánu školy pro vytváření inkluzivního prostředí. 1. vyd. Ústí nad Labem : Pedagogická fakulta UJEP, 2015. 89 s. Neuveden.
ISBN: 978-80-7414-958-0. - Šindelářová, J. Úroveň žáků-cizinců ve slohové výuce. Didaktické studie, 2015, roč. 7, č. 2, s. 107-115.
- Šindelářová, J. Jak začleňovat žáky-cizince do českých základních škol?. Školní poradenství v praxi, 2015, roč. 2, č. 4/2015, s. 13-16.
- Šindelářová, J., Baláková, D. Mežjazykovoe i mežkululjturnoe sootvetstvie russkim bibleizmam v češskoj i slovackoj studěnčeskoj auditorii (rezuljtaty issledovanija). In Russkij jazyk i literatura v prostranstve mirovoj kuljtury. Sankt-Peterburg : Sankt-Peterburgskij gosudarstvennyj universitet, 2015, s. 30-35.
- Šindelářová, J. Místo onomastiky ve výuce na základní škole. In Moudří milují pověsti. Praha : Pedagogická fakulta UK, 2015, s. 175-188.
- Šindelářová, J. Prostředí školy jako místo střetu kultur. Didaktické studie, 2015, roč. 7, č. 1, s. 108-109.
- Šindelářová, J., Procházková, Z. European Educators’ Prfficiency in Search of Common Intercultural Dialogue. In Current Trends in Educational Science and Practice 8. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2015, s. 48-56.
- Vomáčková, H., Říčan, J., Šlégl, J., Chytrý, V., Zilcher, L. Výzkumný pohled na inkluzi a její determinanty. Brno : Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2015. 240 s. 1. ISBN: 978-80-7414-933-7.
Rok 2014
- Heřmanová, V., Wedlichová, I., Škoda, J., Brtnová-Čepičková, I., Doulík, P., Kubátová, D., Janovec, J. Badatelské činnosti pro děti v počátečním vzdělávání ve věkovém rozmezí od 3 do 11 let. 1. vyd. Ústí nad Labem : Pedagogická fakulta UJEP, 2014. 400 s. neuveden.
ISBN: 978-80-7414-758-6. - Hořejší, J. Dítě v předškolním věku a vliv týmové pedagogické spolupráce na jeho rozvoj. In Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech. Ústí nad Labem : PF UJEP, 2014, s. 6.
- Hořejší, J. Metodologické přístupy v pedagogických a psychologických doktorských výzkumech. In Metodologické přístupy v pedagogických a psychologických doktorských výzkumech. Praha : Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, 2014, s. 9.
- Chytrý, V., Říčan, J., Zilcher, L. Metody využívání her v matematice. In MMK 2014. Hradec Králové : Magnanimitas, 2014, s. 9.
- Chytrý, V., Říčan, J., Pešout, O. Preference metakognitivních strategií na pozadí úkolových situací v matematice u žáků druhého stupně ZŠ. 1. vyd. Ústí nad Labem : Pedagogická fakulta UJEP, 2014. 145 s. Neuveden.
ISBN: 978-80-7414-796-8. - Kroufek, R. Pre-service Primary Teachers‘ Misconceptions about the Greenhouse Effect. In Proceedings of ICERI2014 Conference. Seville : IATED, 2014, s. 6.
- Kroufek, R. Výzkumný nástroj pro měření environmentální gramotnosti studentů učitelství 1. stupně ZŠ. Trendy v didaktice biologie, Praha : Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 02.10.2014 – 03.10.2014.
- Kroufek, R., Látová, M. The environmental literacy of pre-service teachers of primary school in the Czech Republic. In Proceedings of ICERI2014 Conference. Seville : IATED, 2014, s. 7.
- Malinová, D. Žáci s matematickým nadáním v primárním vzdělávání. In Matematické uvažovanie detí. Ružomberok : VERBUM, 2014, s. 42-64.
- Malinová, D. Mimořádně nadaný žák v primárním matematickém vzdělávání. Olomouc : 2014.
- Meier, M., Pešat, P. Podpora využívání prostředků ICT při edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů [CD].. Hradec Králové : Gaudeamus, 2014, s. 5.
- Melichar, J. Entropy in the Education of Mathematics at Elementary Schools. In Current Trends in Educational Science and Practice 7. Ústí nad Labem : Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, 2014, s. 82-83.
- Pešat, P., Meier, M. Prostředky informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In DIDINFO 2014, Sborník 20. ročníka národnej konferencie s medzinárodnou účasťou.. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2014, s. 8.
- Pešat, P., Gybas, V. ICT ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In Psychologica XLII (2014). Bratislava : Univerzita Komenského, 2014, s. 8.
- Pešat, P., Meier, M. Současné trendy využití ICT ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu. Sborník XV. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 11.–12. března 2014, Olomouc.. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, s. 9.
- Pešat, P. Technologie ve vzdělávání žáků se specifickými potřebami. In Sborník konference INSPO 2014 – Internet a informační systémy pro osoby se specifickými potřebami. 15. března 2014, Kongresové centrum Praha.. Praha : Sdružení BMI, 2014, s. 9.
- Procházková, Z., Šindelářová, J. Foreign Language as a Means of Intercultural Communication in Czech Primary Education. 1. vyd. Greifswald, Německo : Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald, 2014. 158 s. monografie.
ISBN: 978-3-86006-423-8. - Šikulová, R. Inovativní impulsy v primárním vzdělávání a ve vyučování orientovaném na žáka.. In Inovativní přístupy v primárním vzdělávání. Liberec : Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, 2014, s. 13.
- Šikulová, R., Wedlichová, I., Janovec, J. Teachr’s Concept of Teaching Process and their Concept of a Successful Pupils as the determinant of Classroom Management. In Technical Creativity in Schools Curriculum with the from of Project Learning. Portorož : Somaru, d.o.o, 2014, s. 8.
- Šindelářová, J., Procházková, Z. Current Situation of Language and Intercultural Education in Czech Primary Classes. In Current Trends in Educational Science and Practice 7. Ústí nad Labem : Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, 2014, s. 94-115.
- Šindelářová, J. Zvyšování jazykové kompetence budoucích učitelů v předškolním a primárním vzdělávání. In História, súčasnost´ a perspektívy vzdelávania na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Prešov : Prešovská univerzita, 2014, s. 8.
- Šindelářová, J., Drtinová, H. Mediální výchova a její výuka na českých základních školách. Didaktické studie, 2014, roč. 6, č. 2, s. 93-106.
- Zilcher, L., Chytrý, V., Říčan, J. Model fungování rodiny a jeho aplikace v ústavech výchovné péče. In Mezinárodní Masarykova konference pro doktotrandy a maldé vědecké pracovníky. Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2014, s. 8