Studium
Oborová didaktika VV
Bakalářské studium
Magisterské studium
Rigorózní řízení
Doktorské studium
Praxe
Program celoživotního vzdělávání Učitelská propedeutika: Oborová didaktika výtvarné výchovy má podobu „vyrovnávacího kurzu“. Je určený pro uchazeče o studijní program Učitelství výtvarné výchovy pro středí školy (navazující magisterské studium), kteří jsou sice absolventi příbuzného bakalářského studijního programu, ale nesplňují požadovaný počet kreditů v oblasti oborové didaktiky. Kurz nabízí možnost tyto kredity doplnit a jeho absolventi mohou být následně do výše uvedeného studijního programu přijati.
V akademickém roce 2023/2024 bude kurz probíhat v termínech:
- úterý 3. 9. 2024 v čase 9:00–15:00 (místnost CS-221)
- pondělí 9. 9. 2024 v čase 9:00–15:00 (místnost CS-221)
- pondělí 16. 9. 2024 (atestace) od 10:00 (místnost CS-221)
Více informací k obsahu kurzu a k požadavkům pro jeho splnění naleznete v níže přiložených dokumentech:
V případě dotazů se obracejte na:
milos.makovský@ujep.cz | dagmar.mysakova@ujep.cz
Výtvarná výchova pro vzdělávání („jednoobor“)
Výtvarná výchova pro vzdělávání (MAIOR – „dvouobor“)
- Výtvarná výchova pro vzdělávání + Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání
- Výtvarná výchova pro vzdělávání + Český jazyk a literatura pro vzdělávání
- Výtvarná výchova pro vzdělávání + Hudební výchova pro vzdělávání
- Výtvarná výchova pro vzdělávání + Historie pro vzdělávání
- Výtvarná výchova pro vzdělávání + Německý jazyk a literatura pro vzdělávání
- Výtvarná výchova pro vzdělávání + Společenské vědy pro vzdělávání
- Výtvarná výchova pro vzdělávání + Biologie pro vzdělávání
- Výtvarná výchova pro vzdělávání + Informatika pro vzdělávání
- Výtvarná výchova pro vzdělávání + Matematika pro vzdělávání
Výtvarná výchova pro vzdělávání (MINOR – „dvouobor“)
- Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání + Výtvarná výchova pro vzdělávání
- Český jazyk a literatura pro vzdělávání + Výtvarná výchova pro vzdělávání
- Hudební výchova pro vzdělávání + Výtvarná výchova pro vzdělávání
- Historie pro vzdělávání + Výtvarná výchova pro vzdělávání
- Německý jazyk a literatura pro vzdělávání + Výtvarná výchova pro vzdělávání
- Společenské vědy pro vzdělávání + Výtvarná výchova pro vzdělávání
- Biologie pro vzdělávání + Výtvarná výchova pro vzdělávání
- Informatika pro vzdělávání + Výtvarná výchova pro vzdělávání
- Matematika pro vzdělávání + Výtvarná výchova pro vzdělávání
Výtvarná výchova pro pomáhající profese
Délka studia: 3 roky Forma studia: Prezenční Vizualizace stud. oboru na IS STAG Cílem studia je poskytnout studentům kvalitní vzdělání v oblasti umělecké tvorby, dobrou orientaci v problematice umění a vizuální kultury a zároveň základní vědomosti v oboru výtvarná výchova a zkušenosti se světem výtvarné pedagogiky. Student se přirozeně kontaktuje s aktuálními proměnami výtvarného umění skrze autentickou zkušenost vlastní tvorby a skrze její ověření účastí na výstavách a výtvarných akcích, což je předpokladem pro jeho dovednost předat umělecké hodnoty širší veřejnosti. V obecném měřítku koncepce studijního programu reaguje na skutečnost, že prostor vizuální kultury je schopen poskytnout současné společnosti aktivity, které mají charakter tvůrčí, výchovný, vzdělávací, poradenský i relaxační, čímž je vhodný k uplatnění a využití různých, přitom velmi potřebných (re)socializačních a transformačních aktivit. Obsahem studia je nabytí specifických znalostí a dovedností v oblasti výtvarné výchovy a v oblasti pedagogiky, didaktiky a psychologie. Důraz je kladen na dovednosti zprostředkovat výtvarné umění různým skupinám obyvatel a na obecnou schopnost uplatnit nabyté vědomosti a dovednosti v práci s lidmi. Prakticky orientovaná umělecká oblast studia provádí studenta jednotlivými disciplínami jak v klasických tak v digitálních médiích. Na základě této zkušenosti potom student může rozpracovat v posledním ročníku studia vlastní tvůrčí projekt, který vyústí v kvalitní umělecky orientovanou bakalářskou práci s výtvarně pedagogickým přesahem. V teoretické části studia zaměřené na uměleckou oblast jsou studentům předávány vědomosti a dovednosti v oblasti dějin umění, estetiky a kurátorství. Předmět interpretace uměleckého díla je spojujícím prvkem mezi uměleckými a výtvarně pedagogickými předměty. Výtvarně pedagogická oblast pak seznamuje studenty ve své teoretické části se základy teorií ve výtvarné výchově, s metodologií pedagogiky umění a jednotlivými modely zprostředkování tvorby. Navazující aplikační modely umožňují studentům vyzkoušet a realizovat vlastní výtvarně pedagogické projekty v praxi na úrovni druhého a třetího stupně a mimoškolního vzdělávání. Informace o přijímacím řízení na akademický rok 2024/2025: Tento studijní program nebude v ak. roce 2024/2025 otevřen.Dobíhající studijní obory (již není možné se do nich hlásit)
Výtvarná výchova (jednooborové)
Výtvarná výchova pro pomáhající profese
Délka studia: 3 roky Forma studia: Prezenční Vizualizace stud. oboru na IS STAG Co jsou pomáhající profese? Různé obory které sdružuje zaměření na profesní pomoc druhým lidem, tedy takové obory, jejichž předmětem a cílem práce je druhý člověk. Mezi pomáhající profese patří práce ve školství, zdravotnictví i v sociální oblasti. Naše tříleté bakalářské studium se specializuje na vzdělávání studentů pro práci s osobami se specifickými vzdělávacími potřebami v oblasti výtvarné výchovy a volnočasových aktivit. Studium je postaveno na vyvážené kombinaci oborů výtvarná výchova, speciální pedagogika a psychologie. Studenti absolvují umělecky zaměřené vzdělání (kresba, malba, prostorová tvorba, fotografie, video a nová média, interdisciplinární tvorba) tak, aby zvládali a ovládali širokou škálu výtvarných prostředků a materiálů a jejich využití při tvorbě projektů pro specifickou skupinu. Dále mají semináře v přesahových oblastech mezi uměním, vzděláváním a terapií, tedy kurzy arteterapie, artefiletiky, art brut, psychomotoriky a relaxačních technik. V teoretické rovině studium výtvarné výchovy poskytuje základní orientaci v oblasti dějin umění a soudobé vizuální kultury a základy didaktiky výtvarné výchovy. Oblast speciální pedagogiky a psychologie doplňuje vzdělání studentů o konkrétní poznatky a dovednosti pro práci s jednotlivými specifickými skupinami, např. osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, vzdělávání dospělých, inkluzivní pedagogika. Od druhého ročníku studenti absolvují odborné praxe, které jim umožňují poznat specifické instituce a postupně se zapojovat do jejich chodu až k samostatně vedené práci s žáky nebo klienty.Výtvarná výchova (dvouoborové)
Bakalářské práce
- Obecné informace k bakalářské práci
- Navrhovaná témata bakalářských prací
- Obhajoba bakalářské práce
- Struktura posudku vedoucího
- Struktura oponentského posudku
Státní závěrečné zkoušky (Bc.)
- Informace k průběhu SZZ (pro VV JO a VV 2O – NOVÁ AKREDITACE)
- Otázky z dějin umění (pro VV JO a VV 2O – NOVÁ AKREDITACE)
- Otázky z teorie a didaktiky (pro VV JO a VV 2O – NOVÁ AKREDITACE)
- Informace k průběhu SZZ (pro VV JO a VV 2O – stará akreditace)
- Seznam literatury k SZZ (pro VV JO, VV 2O a VV PP – stará akreditace)
- Požadavky na prezentaci (stará akreditace)
- Informace k průběhu SZZ (pro VV PP)
- Otázky k SZZ ze speciální pedagogiky (pro VV PP)
Na Katedře výtvarné kultury se lze přihlásit do navazujícího magisterského studijního programu Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy v následujících specializacích:
Prezenční forma studia
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy, základní školy a základní umělecké školy („jednooborové“ studium)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (MAIOR – „dvouoborové“ studium)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (MINOR – „dvouoborové“ studium)
Kombinovaná forma studia
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy, základní školy a základní umělecké školy („jednooborové“ studium)
Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy, základní školy a základní umělecké školy
Standardní doba studia: 2 roky Forma studia: prezenční Vizualizace studijního programu Dvouletý navazující magisterský studijní program je zaměřen na přípravu pedagogů pro obor výtvarná výchova. Obsahem a cílem studia je nabytí specifických oborových kompetencí učitelů v rámci vysokoškolského studia i v těsném kontaktu s pedagogickou a uměleckou praxí na základních, středních a základních uměleckých školách, ve spolupráci s galerijními zařízeními, muzei a dalšími oborovými institucemi. Studium zahrnuje předměty z oblasti teorie výtvarné výchovy, výtvarné, umělecké a pedagogické praxe, oborové didaktiky, dějin umění a pedagogického výzkumu. Kompletně tak připravuje absolventa na povolání učitele výtvarné výchovy, či výtvarného lektora v galerijních či volnočasových zařízeních.- Oblast teorie výtvarné výchovy a oborové didaktiky poskytuje studentům přehled základních koncepcí oboru u nás i v zahraničí, základní informace o metodách zprostředkování umění v rámci školní i mimoškolní praxe, přehled vývoje dětského výtvarného projevu, metod, přístupů a pojetí výuky, vzdělávacích programů a kurikulárních dokumentů.
- Oblast dějin umění (kontextů vizuálních umění) poskytuje studentům základní orientaci v soudobé vizuální kultuře a možnostech jejího zprostředkování.
- Oblast tvůrčích disciplín z oblasti umělecké praxe poskytuje studentům zážitek autentické tvorby, který je důležitým předpokladem pro zvládnutí výtvarných prostředků, technik, postupů a jejich využití při výuce výtvarné výchovy.
- Oblast pedagogického výzkumu ve výtvarné výchově umožňuje studentům bližší poznání didaktických jevů a procesů i studium konkrétní pedagogické reality.
- Oblast reflektovaných pedagogických praxí a pedagogických praxí poskytuje prostor pro aktivní využití získaných znalostí a dovedností a rozvoj kompetencí budoucího pedagoga. V oblasti reflektovaných praxí je student bezprostředně provázen cvičným učitelem, který jeho činnosti upravuje a reflektuje.
- Oblast souvislých praxí poskytuje širší možnost seznámit se s reálním školním prostředím a výkonem učitelského povolání.
Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (MAIOR)
Standardní doba studia: 2 roky Forma studia: prezenční Vizualizace studijního programu Dvouletý navazující magisterský studijní program je zaměřen na přípravu pedagogů pro obor výtvarná výchova. Obsahem a cílem studia je nabytí specifických oborových kompetencí učitelů v rámci vysokoškolského studia i v těsném kontaktu s pedagogickou a uměleckou praxí na základních, středních a základních uměleckých školách, ve spolupráci s galerijními zařízeními, muzei a dalšími oborovými institucemi. Studium zahrnuje předměty z oblasti teorie výtvarné výchovy, výtvarné, umělecké a pedagogické praxe, oborové didaktiky, dějin umění a pedagogického výzkumu. Kompletně tak připravuje absolventa na povolání učitele výtvarné výchovy, či výtvarného lektora v galerijních či volnočasových zařízeních.- Oblast teorie výtvarné výchovy a oborové didaktiky poskytuje studentům přehled základních koncepcí oboru u nás i v zahraničí, základní informace o metodách zprostředkování umění v rámci školní i mimoškolní praxe, přehled vývoje dětského výtvarného projevu, metod, přístupů a pojetí výuky, vzdělávacích programů a kurikulárních dokumentů.
- Oblast dějin umění (kontextů vizuálních umění) poskytuje studentům základní orientaci v soudobé vizuální kultuře a možnostech jejího zprostředkování.
- Oblast tvůrčích disciplín z oblasti umělecké praxe poskytuje studentům zážitek autentické tvorby, který je důležitým předpokladem pro zvládnutí výtvarných prostředků, technik, postupů a jejich využití při výuce výtvarné výchovy.
- Oblast pedagogického výzkumu ve výtvarné výchově umožňuje studentům bližší poznání didaktických jevů a procesů i studium konkrétní pedagogické reality.
- Oblast reflektovaných pedagogických praxí a pedagogických praxí poskytuje prostor pro aktivní využití získaných znalostí a dovedností a rozvoj kompetencí budoucího pedagoga. V oblasti reflektovaných praxí je student bezprostředně provázen cvičným učitelem, který jeho činnosti upravuje a reflektuje.
- Oblast souvislých praxí poskytuje širší možnost seznámit se s reálním školním prostředím a výkonem učitelského povolání.
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy + Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy + Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy + Učitelství hudební výchovy pro střední školy
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy + Učitelství historie pro střední školy
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy + Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy + Učitelství společenských věd pro střední školy
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy + Učitelství biologie pro střední školy
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy + Učitelství matematiky pro střední školy
Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (MINOR)
Standardní doba studia: 2 roky Forma studia: prezenční Vizualizace studijního programu Dvouletý navazující magisterský studijní program je zaměřen na přípravu pedagogů pro obor výtvarná výchova. Obsahem a cílem studia je nabytí specifických oborových kompetencí učitelů v rámci vysokoškolského studia i v těsném kontaktu s pedagogickou a uměleckou praxí na základních, středních a základních uměleckých školách, ve spolupráci s galerijními zařízeními, muzei a dalšími oborovými institucemi. Studium zahrnuje předměty z oblasti teorie výtvarné výchovy, výtvarné, umělecké a pedagogické praxe, oborové didaktiky, dějin umění a pedagogického výzkumu. Kompletně tak připravuje absolventa na povolání učitele výtvarné výchovy, či výtvarného lektora v galerijních či volnočasových zařízeních.- Oblast teorie výtvarné výchovy a oborové didaktiky poskytuje studentům přehled základních koncepcí oboru u nás i v zahraničí, základní informace o metodách zprostředkování umění v rámci školní i mimoškolní praxe, přehled vývoje dětského výtvarného projevu, metod, přístupů a pojetí výuky, vzdělávacích programů a kurikulárních dokumentů.
- Oblast dějin umění (kontextů vizuálních umění) poskytuje studentům základní orientaci v soudobé vizuální kultuře a možnostech jejího zprostředkování.
- Oblast tvůrčích disciplín z oblasti umělecké praxe poskytuje studentům zážitek autentické tvorby, který je důležitým předpokladem pro zvládnutí výtvarných prostředků, technik, postupů a jejich využití při výuce výtvarné výchovy.
- Oblast pedagogického výzkumu ve výtvarné výchově umožňuje studentům bližší poznání didaktických jevů a procesů i studium konkrétní pedagogické reality.
- Oblast reflektovaných pedagogických praxí a pedagogických praxí poskytuje prostor pro aktivní využití získaných znalostí a dovedností a rozvoj kompetencí budoucího pedagoga. V oblasti reflektovaných praxí je student bezprostředně provázen cvičným učitelem, který jeho činnosti upravuje a reflektuje.
- Oblast souvislých praxí poskytuje širší možnost seznámit se s reálním školním prostředím a výkonem učitelského povolání.
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy + Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy + Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy + Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy
- Učitelství historie pro střední školy + Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy + Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy
- Učitelství společenských věd pro střední školy + Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy
- Učitelství biologie pro střední školy + Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy
- Učitelství matematiky pro střední školy + Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy
Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy, základní školy a základní umělecké školy
Standardní doba studia: 2 roky Forma studia: kombinovaná Vizualizace studijního programu Odkaz na studijní opory Dvouletý navazující magisterský studijní program je zaměřen na přípravu pedagogů pro obor výtvarná výchova. Obsahem a cílem studia je nabytí specifických oborových kompetencí učitelů v rámci vysokoškolského studia i v těsném kontaktu s pedagogickou a uměleckou praxí na základních, středních a základních uměleckých školách, ve spolupráci s galerijními zařízeními, muzei a dalšími oborovými institucemi. Studium zahrnuje předměty z oblasti teorie výtvarné výchovy, výtvarné, umělecké a pedagogické praxe, oborové didaktiky, dějin umění a pedagogického výzkumu. Kompletně tak připravuje absolventa na povolání učitele výtvarné výchovy, či výtvarného lektora v galerijních či volnočasových zařízeních.- Oblast teorie výtvarné výchovy a oborové didaktiky poskytuje studentům přehled základních koncepcí oboru u nás i v zahraničí, základní informace o metodách zprostředkování umění v rámci školní i mimoškolní praxe, přehled vývoje dětského výtvarného projevu, metod, přístupů a pojetí výuky, vzdělávacích programů a kurikulárních dokumentů.
- Oblast dějin umění (kontextů vizuálních umění) poskytuje studentům základní orientaci v soudobé vizuální kultuře a možnostech jejího zprostředkování.
- Oblast tvůrčích disciplín z oblasti umělecké praxe poskytuje studentům zážitek autentické tvorby, který je důležitým předpokladem pro zvládnutí výtvarných prostředků, technik, postupů a jejich využití při výuce výtvarné výchovy.
- Oblast pedagogického výzkumu ve výtvarné výchově umožňuje studentům bližší poznání didaktických jevů a procesů i studium konkrétní pedagogické reality.
- Oblast reflektovaných pedagogických praxí a pedagogických praxí poskytuje prostor pro aktivní využití získaných znalostí a dovedností a rozvoj kompetencí budoucího pedagoga. V oblasti reflektovaných praxí je student bezprostředně provázen cvičným učitelem, který jeho činnosti upravuje a reflektuje.
- Oblast souvislých praxí poskytuje širší možnost seznámit se s reálním školním prostředím a výkonem učitelského povolání.
Dobíhající studijní obory (již není možné se do nich hlásit)
Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a ZUŠ
Standardní doba studia: 2 roky Forma studia: prezenční Vizualizace studijního programu Jednooborové magisterské studium Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy je zaměřeno na vzdělávání výtvarných pedagogů. Studium zahrnuje předměty z oblasti teorie výtvarné výchovy, výtvarné, umělecké a pedagogické praxe, oborové didaktiky, dějin umění a pedagogického výzkumu. Kompletně tak připravuje absolventa na povolání učitele výtvarné výchovy. Absolvent navazujícího magisterského studijního oboru se bude uplatňovat jako výtvarný pedagog na různých typech škol, výtvarný lektor v galerijních zařízeních a mimoškolních aktivitách. Uplatnění najde tedy i na půdě galerií, muzeí a výstavních síní, kde zvládne připravit a zrealizovat výtvarný animační program pro jejich návštěvníky. Absolvent tohoto oboru zvládne nejen zrealizovat vlastní umělecký projekt, ale je schopen na profesionální úrovni zvládnout i přednášku, či připravit projekt z oblasti zprostředkování výtvarné tvorby, animaci, výtvarný workshop, tvůrčí dílnu, kurz či exkurzi.Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy
Standardní doba studia: 2 roky Forma studia: prezenční Vizualizace studijního programu Dvouoborové magisterské studium Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy je připravováno jako navazující studium pro absolventy dvouoborových bakalářských studijních oborů s výtvarným zaměřením. Realizováno je jako dvouoborové v různých kombinacích (viz sloupec v pravo). Koncepce studijního oboru vychází především ze skutečnosti, že oblast výtvarné pedagogiky v sobě zahrnuje dvě základní, rovnocenné polohy – „praktickou“ i „teoretickou“, tedy schopnost tvořit a schopnost podat svědectví o tomto tvůrčím výkonu ve společensko kulturním kontextu, přičemž důraz je zde kladen zejména na teoretické ukotvení nabytých poznatků a zkušeností. Absolvent získává kompetence pro výkon učitelské profese na střední škole a odpovídajícíh ročnících víceletých gymnázií. Je vybaven poznatky z oblasti oboru, oborové didaktiky, pedagogiky a psychologie, které je schopen aplikovat ve vyučování a v dalších profesních činnostech, které vykonává ve škole. Absolvent je schopen provést didaktickou analýzu učiva a je prakticky připraven k realizaci vhodných forem a metod výuky k zajištění výchovně vzdělávacího cíle. Absolvent si osvojuje dovednosti potřebné k ovládání nových technických prostředků, moderních výukových technologií a je schopen vyrovnat se s nároky informační společnosti. Absolvent tohoto oboru zvládne nejen zrealizovat vlastní umělecký projekt, ale je schopen na profesionální úrovni zvládnout i přednášku, či připravit projekt z oblasti zprostředkování výtvarné tvorby, animaci, výtvarný workshop, tvůrčí dílnu, kurz či exkurzi.Výtvarná výchova pro 2. stupeň základních škol
Standardní doba studia: 2 roky Forma studia: prezenční Vizualizace studijního programu Dvouoborové magisterské studium Výtvarná výchova pro 2. stupeň ZŠ je připravováno jako navazující studium pro absolventy bakalářského studijního programu v dvouoborovém studiu a pro absolventy dvouoborových bakalářských studijních oborů se zaměřením na vzdělávání. Realizováno je jako dvouoborové v různých kombinacích (viz sloupec vpravo). Koncepce studijního oboru vychází především ze skutečnosti, že oblast výtvarné pedagogiky v sobě zahrnuje dvě základní, rovnocenné polohy – „praktickou“ i „teoretickou“, tedy schopnost tvořit a schopnost podat svědectví o tomto tvůrčím výkonu ve společensko kulturním kontextu, přičemž důraz je zde kladen zejména na teoretické ukotvení nabytých poznatků a zkušeností. Absolvent získává kompetence pro výkon učitelské profese. Jako takový je vybaven poznatky z oblasti oboru, oborové didaktiky, pedagogiky a psychologie, které je schopen aplikovat ve vyučování a v dalších profesních činnostech, které vykonává ve škole. Absolvent je schopen provést didaktickou analýzu učiva a je prakticky připraven k realizaci vhodných forem a metod výuky k zajištění výchovně vzdělávacího cíle. Absolvent si osvojuje dovednosti potřebné k ovládání nových technických prostředků, moderních výukových technologií a je schopen vyrovnat se s nároky informační společnosti.Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a ZUŠ
Standardní doba studia: 2 roky Forma studia: kombinovaná Vizualizace studijního programu Odkaz na studijní opory Jednooborový studijní obor je určen pro absolventy bakalářských studijních oborů Výtvarná výchova, Výtvarné umění, nebo bakalářských studijních programů Humanitní studium se zaměřením na vzdělávání. Studijní obor primárně slouží k rozšíření nebo doplnění kvalifikace. Obsahem studia je nabytí specifických oborových kompetencí učitelů a to v těsném kontaktu s pedagogickou a uměleckou praxí. Studium zahrnuje předměty z oblasti teorie výtvarné výchovy, výtvarné, umělecké a pedagogické praxe, oborové didaktiky, dějin umění a pedagogického výzkumu. Absolvent najde uplatnění v různých typech škol (2. stupeň základních škol a víceletých gymnázií, středních škol všeobecného, ale i uměleckého či technického zaměření, základních uměleckých škol) i na půdě galerií, muzeí a výstavních síní, kde zvládne připravit a zrealizovat výtvarný animační program pro jejich návštěvníky.Diplomové práce
- Obecné informace k diplomové práci
- Témata diplomových prací
- Obhajoba kvalifikační práce (obecné informace)
- Struktura posudku vedoucího práce
- Struktura oponentského posudku
Státní závěrečné zkoušky (NMgr.)
Státní zkouška se řídí Studijním a zkušebním řádem UJEP pro studium v bakalářských a magisterských studijních programech. Student se ke státní závěrečné zkoušce přihlašuje prostřednictvím přihlášky odevzdané na studijním oddělení. Termín státní závěrečné zkoušky je dán aktuálním Harmonogramem akademického roku (termíny se vypisují zpravidla dvakrát ročně). Student je u zkoušky povinen předložit portfolio.Rigorózní řízení na PF UJEP se řídí Směrnicí děkana č. 3C/2015 Pravidla rigorózního řízení na PF UJEP a Rigorózním řádem UJEP ze dne 17. července 2017.
Rigorózním řízením se u absolventů relevantních magisterských studijních programů, kteří získali akademický titul „magistr“, ověřuje, zda si prohloubili teoretické poznatky získané dosavadním vysokoškolským studiem a zda získali schopnost samostatné práce s novými teoretickými a empirickými poznatky.
PF UJEP vykonává rigorózní řízení v návaznosti na akreditované magisterské studijní programy N7503 Učitelství pro základní školy a dále N7504 Učitelství pro střední školy se zaměřením na některou z těchto specializací vycházejících z akreditovaných studijních oborů:
- 7503T146 Výtvarná výchova pro 2. stupeň základních škol
- 7504T162 Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy
- 7504T296 Výtvarně edukativní studia
- 7504T163 Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy
V souladu s § 46 odst. 5 písmena b) Zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách ve znění pozdějších předpisů uděluje PF UJEP ve všech specializacích rigorózního řízení po jeho úspěšném absolvování titul „doktor filozofie“ (ve zkratce „PhDr.“ uváděné před jménem).
Rigorózní řízení se zahajuje podáním přihlášky ke státní rigorózní zkoušce, která je přílohou směrnice 3C/2015.
Pokud chce adept používat zařízení a informační technologie pracoviště a chce, aby mu byly poskytnuty konzultace akademických pracovníků v souvislosti se zpracováním rigorózní práce a s přípravou na státní rigorózní zkoušku, je povinen uhradit poplatek dle čl. 7, odst. 3a této směrnice.
Obecně platí, že státní rigorózní zkouška se skládá ze dvou částí, a to ústní zkoušky a obhajoby rigorózní práce.
OKRUHY OTÁZEK ÚSTNÍ ČÁSTI STÁTNÍ RIGORÓZNÍ ZKOUŠKY:
- Teorie výtvarné výchovy jako věda
- Výtvarná výchova jako předmět
- Koncepce výtvarné výchovy
- Pedagogika umění a zprostředkování umělecké tvorby
- Dějiny českého a evropského výtvarného umění; základy teorie dějin umění
(podrobnější znění okruhů otázek zde: Okruhy otázek ústní části Státní rigorózní zkoušky )
OBHAJOBA RIGORÓZNÍ PRÁCE:
Rigorózní práce prokazuje schopnost samostatné tvůrčí činnosti uchazeče. Předpokládá se především práce s různými informačními zdroji včetně cizojazyčných pramenů a schopnost jejich kritické analýzy. Rigorózní práce musí obsahovat původní výsledky nebo originální zpracování ucelené části problematiky daného oboru či specializace. U empirických prací je nutno uvést výzkumný problém, cíle výzkumu, explicitně formulovat výzkumné hypotézy, použité výzkumné metody a techniky, způsoby a rozsah verifikace hypotéz a závěry z toho plynoucí. Téma rigorózní práce musí být v souladu s oborem státní rigorózní zkoušky.
Za nedílnou součást rigorózní práce se pokládá autoreferát specifikovaný v čl. 4 odst. 4 Rigorózního řádu UJEP (v něm autor uvede zejména cíl rigorózní práce, současný stav řešené problematiky, hlavní výsledky rigorózní práce, vlastní přínos z hlediska výsledků, případně metod zpracování, nových přístupů, přínosu a využitelnosti v praxi. U výzkumných prací je nutno uvést zkoumanou hypotézu, způsoby a rozsah jejího ověřování a závěry z toho plynoucí. Rozsah autoreferátu je maximálně 4 až 6 stran včetně českého a cizojazyčného resumé rigorózní práce; seznam literatury se do tohoto rozsahu nezapočítává).
Minimální rozsah rigorózní práce činí 80 normostran textu, do kterých se nezapočítávají formální kapitoly, seznam použitých informačních zdrojů a přílohy (1 normostrana = 1800 znaků včetně mezer). Rigorózní práce musí obsahovat čestné prohlášení uchazeče, že práci vypracoval sám, uvedl v seznamu veškerou použitou literaturu a že předložená rigorózní práce nebyla použita jako podklad v jiném řízení o udělení akademického titulu. Toto prohlášení opatří uchazeč aktuálním datem a ve všech třech odevzdávaných exemplářích originálem svého podpisu. Kopie podpisu nebo jeho oskenování jsou nepřípustné. Další součástí rigorózní práce a rovněž autoreferátu je resumé v jazyce anglickém v minimálním rozsahu jedné normostrany.
Státní rigorózní zkouška složená z ústní části a obhajoby rigorózní práce se koná zpravidla v jednom dni před jmenovanou komisí pro státní rigorózní zkoušky.
SLOŽENÍ KOMISE PRO STÁTNÍ RIGORÓZNÍ ZKOUŠKY:
Předseda: | doc. Mgr. Jitka Géringová, Ph.D. |
Členové: | prof. ak. mal. Jitka Svobodová |
doc. ak. mal. Margita Titlová – Ylovsky | |
doc. Mgr. Kateřina Dytrtová, Ph.D. | |
PhDr. Iva Mladičová, Ph.D. | |
PhDr. Martin Krummholz, Ph.D. | |
Mgr. Jitka Kratochvílová, Ph.D. | |
Mgr. Miroslav Hašek, Ph.D. | |
MgA. Jan Prošek, Ph.D. |
Doktorské studium se uskutečňuje pod záštitou oborové rady:
- prof. akad. mal. Mgr. Martin Velíšek, Ph.D. (garant DSP, katedra výtvarné kultury PF UJEP, člen Odborné rady NIPOS Artama, MK ČR – útvar pro výtvarné aktivity)
- Ladislav Daniel, prof., PhDr., Ph.D. (Katedra výtvarné výchovy Pedf UK, katedra dějin umění FF UPO)
- Miloš Šejn, prof., PhDr. (Art and Design Institut, vedoucí ateliéru Design prostoru, Praha)
- Anna Kucharská, doc., PaedDr., Ph.D. (proděkanka pro akreditace a kvalitu vzdělávací činnosti, katedra psychologie a katedra speciální pedagogiky Pedf UK, Pedf JCU)
- Miriam Prokešová, doc., PaedDr., Ph.D. (Katedra pedagogiky a andragogiky Pedf OSU)
- Tomáš Pavlíček, doc., PhDr., Ph.D. (Katedra dějin a teorie umění, FUD UJEP)
- Martin Nitsche, doc., PhDr., Ph.D. (Katedra dějin a teorie umění FUD UJEP, vedoucí Oddělení současné kontinentální filosofie, Filosofický ústav Akademie věd ČR)
- Kateřina Dytrtová, doc., Mgr., Ph.D. (Katedra výtvarné kultury PF UJEP a katedra dějin a teorie umění FUD UJEP)
- Iva Mladičová, PhDr., Ph.D. (Katedra výtvarné kultury PF UJEP, Akademie výtvarných umění v Praze)
- Barbora Kundračíková, PhDr., Ph.D. (Katedra dějin umění FF UPOL, vedoucí oddělení Muzeum moderního umění – Středoevropské fórum Olomouc)
- Miloš Makovský, Mgr., Ph.D., (vedoucí katedry, katedra výtvarné kultury PF UJEP)
PRŮBĚH STUDIA: Student se řídí Studijním a zkušebním řádem UJEP pro studium v doktorském studijním programu platným od 16. 5. 2018 a směrnicí děkana PF č. 3/2020: Organizace studia v doktorských studijních oborech akreditovaných na PF UJEP. Další informace o studiu (úvod do studia, přehled studia) získáte zde: Úvodní informace o doktorském studiu na PF Individuální studijní plán: Student se řídí Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu v DS „Individuální studijní plán studenta“ a ustanoveními oborové rady. Průběh studia se řídí individuálním studijním plánem studenta, který po projednání se studentem navrhuje školitel a schvaluje oborová rada. Plán je závazný pro všechny zúčastněné strany. Jeho změnu je nutné projednat, na základě žádosti studenta schválené školitelem, na zasedání oborové rady. Individuální studijní plán studenta stanovuje náplň tzv. studijní etapy (přednášky, kursy, semináře) a zaměření vědecké nebo tvůrčí práce studenta. Individuální studijní plán se definuje podrobně pro první akademický rok, pro další léta jen rámcově. Další studijní povinnosti a postup vědecké nebo tvůrčí práce pro další léta se upřesňují při výročních hodnoceních studenta. Plán studia podepisuje školitel a student. Student plán odevzdá do 20. 9. v prvním roce studia. Poté, co jej schválí oborová rada, student předává 1 kopii na studijní oddělení a 1 kopii sekretářce katedry, originál si nechává. Časový průběh studia (platný pro dobíhající studium): Na zasedání OR dne 3. 4. 2015 byl přijat materiál strukturující časový průběh studia, který je platný od akademického roku 2015/2016. Nadále se budou studenti řídit tímto modelem:
- 3 ZK + 2 ZK + SDZ + obhajoba DIZP, (tj. 4–5 let studia bez přerušení)
- 1. ročník – 2–3 zkoušky
- 2. ročník – 1–2 zkoušky za rok
- 3. ročník – Státní doktorská zkouška
- 4., případně 5. ročník – vykonání obhajoby dizertační práce (DIZP).
- cizí jazyk
- metodologický seminář I–VI
- doktorský seminář I–VI
- pasivní a aktivní účast na domácích konferencích
- pasivní a aktivní účast na zahraničních konferencích
- grantová činnost
- publikační činnost
- VYBRANÉ ASPEKTY EMPIRICKÉHO VÝZKUMU PEDAGOGICKÝCH JEVŮ Přednášející: doc. PaedDr. Pavel Doulík, Ph.D.; doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.; Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.; PhDr. Karel Starý, Ph.D.
- FILOSOFICKÉ ASPEKTY VÝTVARNÉ VÝCHOVY Přednášející: doc. Mgr. Martin Nitsche, Ph.D.; PhDr. Martin Šimsa, Ph.D.
- VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE Přednášející: doc. PhDr. Běla Hátlová, Ph.D.; PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.; doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.
- ZÁŽITKOVÉ ASPEKTY TVORBY Přednášející: doc. Mgr. Jitka Géringová, Ph.D.; prof. PeadDr. Jaroslava Šicková, akad. soch. Ph.D.; doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.; prof. Mgr. Miloš Michálek; prof. akad. mal. Mgr. Martin Velíšek, Ph.D.
- TEORIE VÝTVARNÉ VÝCHOVY Přednášející: doc. K. Dytrtová, Ph.D., Mgr. Jindřich Lukavský, Ph.D., doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.; prof. akad. mal. Mgr. Martin Velíšek, Ph.D.
- DĚJINY VÝTVARNÝCH OBORŮ Přednášející: PhDr. Iva Mladičová, Ph.D.; doc. Kateřina Dytrtová, Ph.D.; doc. PhDr. Tomáš Pavlíček, Ph.D.; PhDr. Martin Krummholz, Ph.D.
- ZPROSTŘEDKOVÁNÍ A INTERPRETACE UMĚNÍ Přednášející: PhDr. Iva Mladičová, Ph.D.; doc. Kateřina Dytrtová, Ph.D.; prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.; doc. Mgr. Vladimír Havlík; Mgr. Anna Vartecká, Ph.D.
- GALERIJNÍ PEDAGOGIKA Přednášející: prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.; doc. Petra Šobáňová, Ph.D.; Mgr. et MgA. Dagmar Myšáková, Ph.D.; Mgr. Miloš Makovský, Ph.D.
- umělecký a umělecko-pedagogický výstup,
- zahraniční studijní pobyt,
- pedagogická činnost na školícím pracovišti i mimo něj,
- absolvované přednášky zahraničních odborníků,
- publikování studií ve sbornících.
- Empirická výzkumná či badatelská činnost.
- Publikační činnost.
- Vlastní umělecká činnost v intencích řešeného tématu.
- Prezentací vlastních příspěvků na konferencích – v Čechách i zahraničí.
- Veřejná prezentace dosažených výsledků na každoročním Kolokviu doktorandů v rámci povinného předmětu Doktorský seminář.
- Studijní pobyt v zahraničí 30 dní (10 KB) nebo Studijní pobyt v zahraničí min. 3 měsíce (30KB).
-
- Pedagogická činnost na školícím pracovišti i mimo něj: studenti prezenční formy studia jsou zapojeni do výuky čtyřmi hodinami týdně po dobu čtyř semestrů. Zvláště zpočátku je jejich výuková činnost supervidována garantem předmětu.
- Umělecký výstup: vlastní výtvarně umělecké aktivita studena – samostatné výstavy s katalogem či účast na skupinových výstavách v renomované galerii.
- Umělecko-pedagogický výstup: vlastní výtvarně pedagogická činnost mimo rámec studia.
- Účast na přednáškách odborníků, zvaných v rámci Školy doktorských studií.
- Vedení a oponentura kvalifikačních prací bakalářského studia.
Důležité dokumenty
- Harmonogram ak. roku 2024/25 v doktorském studijním programu Teorie výtvarné výchovy
- Seznam a anotace jednotlivých zkoušek
- Roční hodnocení studenta (od r. 2021, prezenční forma)
- Roční hodnocení studenta (od r. 2021, kombinovaná forma)
- Individuální studijní plán (od r. 2021)
- Roční hodnocení studenta (dobíhající studium)
- Individuální studijní plán (dobíhající studium)
- Žádost o změnu ISP
- Struktura posudku oponenta
- Publikační možnosti pro studenty
- Kolokvium 2014 – sborník
- Kolokvium 2015 – sborník
- Kolokvium 2016 – sborník
- Kolokvium 2017 – sborník
- Kolokvium 2018 – sborník
Dizertační práce a státní doktorská zkouška
Bakalářské studijní programy
Přípravný seminář k pedagogické praxi (LS 2024/2025)
Observační pedagogická praxe (ZS 2024/2025)
- Požadavky plnění praxe | sylabus vyučující/ho
- Smlouva o realizaci praxe
- Portfolio | vzor
- Rozvrh studenta / studentky
Klinická pedagogická praxe (LS 2024/2025)
- Požadavky plnění praxe | sylabus vyučující/ho
- Smlouva o realizaci praxe
- Portfolio | vzor
- Rozvrh studenta / studentky
- Protokol o absolvování a hodnocení studenta / studentky
Asistentská pedagogická praxe (ZS 2024/2025)
- Požadavky plnění praxe | sylabus vyučující/ho
- Smlouva o realizaci praxe
- Portfolio | vzor
- Rozvrh studenta / studentky
- Protokol o absolvování praxe a hodnocení studenta / studentky
Reflektivní seminář pedagogické praxe (LS 2024/2025)
Navazující magisterské studijní programy
Přípravný seminář k pedagogické praxi
Průběžná pedagogická praxe
Souvislá pedagogická praxe na 2. stupni ZŠ
Souvislá pedagogická praxe na SŠ
Komplexní reflektivní seminář praxe
Další podrobné informace budou postupně doplňovány.Prostory
Studovna
Ateliéry
Galerie Koridor
CS-113 | STUDOVNA
Studovna slouží k prezenčnímu studiu a v rámci velkorysých otevíracích hodin je přístupná po celý týden. Disponuje velkým množstvím titulů z oblasti didaktiky výtvarné výchovy, dějin výtvarné kultury, pedagogiky, filosofie; nechybí také monografie umělců, sborníky ze sympozií či katalogy z výstav. Studovna KVK odebírá řadu výtvarně či pedagogicky orientovaných periodik (Výtvarná výchova, Pedagogika, Arteterapie, Ateliér, Umělec, Flash Art, Živel, Labyrint Revue, Revolver Revue, Typo, Font a další). V neposlední řadě jsou zde archivovány bakalářské, diplomové a dizertační práce – i ty jsou k dispozici k prezenčnímu studiu. Studovna je vybavena zařízením pro barevný tisk, černobílý tisk a skenování (do formátu A3). K dispozici je PC, vybavené SW Adobe Master Collection CS6, a cca 10 míst ke čtení, včetně pohodlných křesel, rychlovarné konvice a mikrovlnné trouby. Poskytuje tak perfektní zázemí ke studiu odborné literatury i k přípravě na výuku.
Odkaz na online katalog studovny KVK naleznete ZDE.
Otevírací doba studovny KVK během semestru:
PO 9.00–18.00
ÚT 9.00–18.00
ST 9.00–18.00
ČT 9.00–18.00
PÁ 9.00–15.00
Otevírací doba studovny KVK během zkouškového období:
PO–ČT 9.00–15.00
PÁ 9.00–12.00
Kontakt na studovnu KVK:
e-mail: studovna@kaveka.cz
tel.: +420 475 283 193
Správce studovny KVK:
Mgr. Lucie Mlýnková
e-mail: lucie.mlynkova@kaveka.cz

CS-021 | KRESBA A MALBA
Ateliér nabízí vhodný prostor a vybavení pro kresbu, malbu, případně prostorovou tvorbu. V ateliéru je ve stanovených hodinách přítomná studentská služba, která se stará o úklid a řád. Pokud zde někdo ze studentů potřebuje pracovat na semestrálních úkolech, může studentskou službu kontaktovat a domluvit se na konkrétním termínu: Petr Tichý, +420 739 944 588, petr.tichy.02@gmail.com. Ateliér je v zimním semestru 2025/2026 pravidelně otevřený ve čtvrtek od 10 do 13 hodin.
CS-022 | DÍLNA
Podobně, jako ateliér CS-021 nabízí i tato místnost vhodný prostor pro kresbu, malbu, případně prostorovou tvorbu. Je zde k dispozici ruční i elektrické nářadí, ohledně přístupu je nutné domluvit se se studentskou službou: Petr Tichý, +420 739 944 588, petr.tichy.02@gmail.com. Ateliér je v zimním semestru 2025/2026 pravidelně otevřený ve čtvrtek od 10 do 13 hodin.
CS-117 | ATELIÉR FOTOGRAFIE
Postupně budovaný ateliér fotografie bude vybavený zatemněním, fotografickým pozadím a variabilním stropním systémem pro trvalé i zábleskové osvětlení. Nabídne tak v pravidelných otevíracích hodinách perfektní zázemí pro propagační fotografii a dokumentaci semestrálním prací. Lze zde také využít možnosti zapůjčení kvalitní techniky pro realizaci seminárních či závěrečných prací (viz technika.kaveka.cz). V ateliéru je k dispozici výkonné PC, vybavené softwarem Adobe (programy Photoshop, Illustrator, InDesign).
V letním semestru 2024/2025 je službou pověřena Rozálie Janáčková (janackovarozalie@gmail.com, +420 773 557 279). Ateliér je pravidelně otevřený ve středu od 13 do 15 hodin, případně dle předchozí domluvy.
CS-121 | PC UČEBNA
V učebně je k dispozici 10 PC, vybavených grafických softwarem Adobe (různé verze programů Photoshop, Illustrator, InDesign a Premiere), interaktivní tabulí a po domluvě je zde k dispozici také vyřezávací plotter. V otevíracích hodinách je možné realizovat zde semestrální úkoly či závěrečné práce, s asistencí zkušené služby.
V letním semestru 2024/2025 je službou pověřena Rozálie Janáčková (janackovarozalie@gmail.com, +420 773 557 279) a učebna je pravidelně otevřena v úterý od 13 do 15 hodin, případně dle předchozí domluvy.
CS-116 | ATELIÉR ARTEFILETIKY A ARTETERAPIE
Malý ateliér, vybavený deskami (hobra) na stěnách, na které lze připnout papír či jiný materiál a malovat přímo na nich. Dále je vybavený dataprojektorem a kvalitním ozvučením. Není využíván pro volnou tvorbu studentů.
Galerie Koridor je specifickým výstavním prostorem v budově Pedagogické fakulty UJEP (České mládeže 8, Ústí nad Labem). Jedná se o spojovací chodbu mezi starou a novou budovou fakulty, jež je často navštěvována studenty, kteří přecházejí či čekají na přednášky. Výstavní program galerie vychází z charakteru prostoru (průchozího, otevřeného, snadno přístupného), zahrnuje jak skupinové výstavy, tak výstavy jednoho autora. Výběr vystavujících se zaměřuje převážně na autory z řad studentů Katedry výtvarné kultury PF UJEP a FUD UJEP, studentů jiných výtvarných kateder a uměleckých škol i dalších mladých autorů ze současné umělecké scény. Součástí výstavního plánu je rovněž prezentace grantů a projektů, které jsou realizovány na UJEP, a na kterých univerzita spolupracuje s jinými pracovišti. Galerie je také prostorem pro realizaci vlastních výstavních projektů studentů KVK PF UJEP v rámci předmětů Kurátorský projekt a Prezentace uměleckého díla.
Facebook: facebook.com/galeriekoridor/
E-mail: galerie.koridor@kaveka.cz
Fotografie a plánek Galerie Koridor naleznete ZDE.
V SOUČASNÉ DOBĚ JE Z DŮVODU REKONSTRUKCE PROSTORŮ VÝSTAVNÍ ČINNOST GALERIE KORIDOR POZASTAVENA.
Archiv výstav
2023
- BPDP 2023, výstava závěrečných prací studentů Katedry výtvarné kultury PF UJEP a výroční ceny vedoucího katedry (17. 5. – 27. 8. 2023) (fotografie ZDE, autorka fotografií: Tereza Vlasáková)
- A člověk stvořil psa (18. 4. – 10. 5. 2023), vystavující: Fábio Araújo, Vladimír Franz, Enge Klinkáčková, František Konopa, Miloš Makovský, Tereza Sluková, Radim Straka (fotografie, pozvánka, tisková zpráva ZDE)
2022
- Kdo si kreslí, nezlobí, výstava ilustrací tří autorek: Alžběta Zemánková Göbelová, Barbora Němcová, Lina Skorobogatchenko (29. 11. — 20. 12. 2022) (fotografie, pozvánka, tisková zprávy ZDE)
- Vzkazy, výstava Kateřiny Molišové (25. 10. – 23. 11. 2022) (fotografie, pozvánka, tisková zpráva ZDE)
- Nela Bártová a Polina Khatsenka: Přijímači ticha (21. 6. – 30. 9. 2022) (fotografie, pozvánka, tisková zpráva ZDE)
- Drahomíra Klofáčová: Podivuhodné bizarnosti (11. 5. – 10. 6. 2022) (fotografie, pozvánka, tisková zpráva ZDE)
2021
- Adéla Mitová a Kateřina Nová: Intimní sdělení (19. 11. – 14. 12. 2021) (fotografie, pozvánka, tisková zpráva ZDE)
- BPDP 2021, výstava závěrečných prací studentů Katedry výtvarné kultury PF UJEP a výroční ceny vedoucího katedry (květen–listopad 2021) (fotografie ZDE, autorka fotografií: Tereza Vlasáková)
2020
- Některé ze svých nálezů prozkoumejte podrobněji, výstava výtvarných a výtvarně-pedagogických prací studentů Katedry výtvarné kultury PF UJEP (26. 6. – září 2020) (fotografie, pozvánka, tisková zpráva ZDE)
- Kristýna Mouchová: Devět úhlů, výstava studentky Katedry výtvarné kultury PF UJEP (27. 2. – 25. 3. 2020) (fotografie, pozvánka ZDE)
2019
- Tichý snivý hlas obrazu: výstava studentů KVK PF UJEP z ateliéru malby a interdisciplinární výtvarné přípravy: Fauna moře, Déšť (pod vedením prof. dr. Vladimíra Franze) Proměna prostoru, praktický obraz (pod vedením doc. ak. mal. Margity Titlové-Ylovsky) (19. 12. 2019 – 8. 2. 2020) (fotografie, pozvánka ZDE)
- Proměny venkovské architektury: Vývoj v 19. a 20. století – vybrané stavby ve spolupráci s Ústavem dějin umění AV ČR v.v.i. (9. 10 – 9. 12. 2019) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE) – v rámci doprovodného programu k výstavě proběhla přednáška: Proměny venkovské architektury v 19. a 20. století (didaktické perspektivy) (fotografie, pozvánka ZDE)
- Proměnná instance (27. 6. – září 2019, fotografie ZDE)
- Šimon Dub: Zombie (16. 5. – 15. 6. 2019) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- km: výstava studentů Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy (3. 4. – 4. 5. 2019) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- V čase (28. 2. – 29. 3. 2019) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
2018
- Klam podstaty (19. 12. 2018 – 8. 2. 2019) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Exercise with Stones (15. 11. – 16. 12. 2018) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Fruit of time (14. 6. – 28. 9. 2018) (fotografie, pozvánka ZDE)
- (Ne)jen tělo (3. 5. — 6. 6. 2018) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Galerijní animace (1. 3. — 1. 4. 2018) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
2017
- Anonymní výstava (29. 11. 2017 – 14. 2. 2018) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Tam a zpět (7. 6. — 8. 10. 2017) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Michaela Ďurišová: Ze šuplíku (20. 4. — 31. 5. 2017) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Ještěd F Kleci #17 (16. 2. – 24. 3. 2017) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
2016
- Dan Christian Angre: In your imagination (15. 12. 2016 – 20. 1. 2017) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Na téma (18. 10. – 25. 11. 2016) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Krimiks (16. 6. – 17. 10. 2016) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- INTEGRA JAM (Nekonečná struktura) (10. 5. – 9. 6. 2016) (fotografie a tisková zpráva ZDE)
- Město a my – město v nás (5. 4. – 8. 5. 2016) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Tomáš Chylík (*27. 12. 1972 – †1. 4. 1996) (2. – 31. 3. 2016) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Já v tvém věku… (27. 1. – 28. 2. 2016) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
2015
- MLHA/NEBEL (9. 12. 2015 – 17. 1. 2016) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Zažít něco jinak (7. 10. – 8. 11. 2015) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Zadání (30. 6. – 27. 9. 2015) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Točíme film (15. – 25. 6. 2015) (pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- INTEGRA JAM (3. – 14. 6. 2015) (fotografie ZDE)
- Proč to děláš (1. 4. – 1. 5. 2015) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Na chvíli (13. 1. – 13. 2. 2015) (fotografie, pozvánka a tisková zpráva ZDE)
2011–2014 (výběr)
- Jan Krombholz: Zlatá žíla (16. 4. – 12. 5. 2014) (tisková zpráva ZDE)
- První malba (19. 2. – 31. 3. 2014) (pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- ŘEHSIGN II. (18. 12. 2013 – 20. 1. 2014) (pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Kateřina Zajícová: Spíše než zrakem… (15. 11. – 16. 12. 2013) (pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Lyubov Solodovichenko: SOLO (17. 4. – 10. 5. 2013) (pozvánka a tisková zpráva ZDE)
- Vendula Chalánková: Okem jehly (13. 3. – 12. 4. 2013) (pozvánka ZDE)
- Barevný život Jaroslava Brožka (12. 2. – 11. 3. 2013) (pozvánka ZDE)
- Výstava Johany Gabrielové a Zuzany Blažkové (vernisáž výstavy 28. 11. 2012) (pozvánka ZDE)
- Společenství podpatků (22. 6. – 22. 9. 2011) (pozvánka ZDE)
Archiv výstav (dříve Galerie Na chodbě)
- 4 variace na nejednotné téma: Kamila Dlouhá, Zdeňka Mítová, Lucie Nováková, Alena Vyroubalová (21. 5. – 31. 8. 2009)
- Miloš Makovský: Práce na papíře (8. 4. – 20. 5. 2009)
- Miroslav Prošek: Kresby, monotypy, pastely (5. 3. – 5. 4. 2009)
- Tvůrčí seminář (26. 1. – 28. 2. 2009)
- Deník 07: Marie Kohoutová, Miloš Michálek, Antonie Trejbalová, Andrea Vašků (10. 12. 2008 – 18. 1. 2009)
- Reflexe pokusu o společné vzpomínání: vizuální zmapování projektu českých a německých studentů učitelství výtvarné výchovy o možnosti/nemožnosti sdílet vzpomínky, tvořit, komunikovat (13. 11. – 9. 12. 2008)
- Jemně perlivá: Jitka Géringová, Darina Hlinková, Tereza Chaloupková, Lucie Marčoková, Eva Mráziková, Zdenka Řezbová, Michaela Spružinová (16. 10. – 11. 11. 2008)
- Marie Haškovcová: Nostrá logika (13. 5. – 31. 8. 2008)
- Václav Vokolek: Obzory a apely (10. 4. – 6. 5. 2008)
- Vendula Fremlová: Příbuzní (fotografie) (13. 3. – 8. 4. 2008)
- André Rosário: Nádech, výstava studenta Ateliéru přírodních materiálů FUD UJEP v rámci programu Erasmus (3. 2. – 11. 3. 2008)
- Monika Svobodová: Výřezy, výstava kreseb studenky KVK PF UJEP (13. 12. 2007 – 31. 1. 2008)
- Michal Sedlák: Foto-cesta (8. 11. – 2. 12. 2007)
- Szövetség’39: Anna Baríthy, Melind Bozsó, Krisztián Kelner (říjen 2007)
- Ostrov 2007: kurz výtvarné tvorby v přírodě KVV (10. – 30. 9. 2007)
- Kurátorský experiment II: Země snivců: Jan Freiberg, Radek Jandera, Tereza Kabůrková, Radek Květoň, Zdeněk Květoň, Michal Kalhous, Jiří Šigut (3. 5. – 31. 8. 2007)
- Enter/prize 2007 / soutěž o cenu vedoucího katedry / představení projektů (12. – 30. 4. 2007)
- Kreslit umí každý: výstava prací studentů 2. ročníku ateliéru Arteterapie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (8. – 31. 3. 2007)
- Tereza Záchová: Žabomyší spory…, výstava studentky 2. ročníku jednooboové výtvarné výchovy (5. – 28. 2. 2007)
- Milan Žák: Umělec očima (7. 12. 2006 – 28. 1. 2007)
- Ženská práva jsou lidská práva aneb kampak, panenko? (2. – 30. 11. 2006)
- Jiří Valoch (říjen 2006)
- Udělejme si radost! Přehlídka výtvarných prací dětí s Downovým syndromem (4. – 18. 9. 2006)
- Kurátorský experiment – Reflexe média malby v médiu fotografie (3. 5. – 30. 6. 2006)
- Jiří Hynek Kocman: Autorské ruční papíry (duben 2006)
- Dagmar Lasotová: Nalezený stratil a jiné výstavy (1. 3 – 4. 7. 2006)
- Jaroslav Brožek (únor 2006)
- Štěpánka Bláhovcová: Maminko, proč to v Ústí tak smrdí? (prosinec 2005–leden 2006)
- Dagmar Šubrtová: Výšivky (listopad 2005)
- Pavel Doskočil: ObrazoBorec (4. 10. – 30. 10. 2005)
- Arteterapeutický ateliér v Psychiatrické léčebně v Bohnicích (září 2005)
- Péče o tělo. Výstava fotografií studentů FUUD UJEP v Ústí nad Labem (květen 2005)
- ENTER/PRIZE 2005. Soutěž Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty UJEP (duben 2005)
- E-mail (březen 2005)
- Petr Veselý (únor 2005)
- Václav Malina: Grafika (leden 2005)