Studium
Státní závěrečné zkoušky
Kvalifikační práce
Klauzurní práce
Seminární práce
Doktorské studium
K zapisování studentů na státní závěrečné zkoušky v IS STAG
Žádáme studenty, aby zápisy na státní zkoušky v IS pojali závazně. Odepisování se komplikuje plánování i průběh státních zkoušek. Lhůta na odepsání se ze zkoušky bude stanovena na 10 dní – aby nedocházelo k odepisování na poslední chvíli. Děkujeme za konstruktivní přístup.
Absolventi bakalářského oboru ČJMVS, kteří zahájili studium magisterské jednooborové češtiny v r. 2019 (a později), musí mít před přihláškou k SZZ splněny některé předměty bakalářské filologie (tzv. prerekvizity). Studenti, kteří absolvovali bakalářskou bohemistiku na jiné univerzitě, musí požádat o uznání těchto disciplín z předchozího studia. Studenti, kteří završili jednooborové bakalářské studium češtiny na naší katedře, nemusí o nic žádat – tyto disciplíny mají splněné. Podrobněji zde.
U státní závěrečné zkoušky musí každý student odevzdat seznam prostudované a přečtené literatury.
Počet titulů v seznamu literatury není přesně určen, předpokládá se, že budoucí absolvent studia předloží seznam všech titulů beletrie a odborné literatury, s nimiž se seznámil v jednotlivých kurzech. Seznam má být vypracován v abecedním pořadí (tj. nikoliv tematicky nebo dle roku vydání), pouze je nutné oddělit odbornou literaturu k lingvistice od seznamu titulů beletrie a odborných literárněvědných prací. Počet titulů beletrie není přesně dán, ale předpokládá se, že student předloží alespoň přehled těch knih, které přečetl ke zkouškám z dějin (SČL, 19. st., 20. st.).
Studijní materiál k magisterským státnicím – Dobrava Moldanová: Základní pojmy textologie
Pozor! Součástí SBZ i SZZ z českého jazyka a literatury je klauzurní práce!
Klauzurní práci je nutné absolvovat v semestru, kdy student koná SZZ, nikoli dříve. Příklady klauzurní práce jsou k nahlédnutí ve studovně KBO i na webových stránkách katedry (záložka Klauzurní práce).
- Okruhy otázek z českého jazyka ke SZZ pro navazující magisterské studium (platí pro studenty v poslední platné akreditaci, tj. od ak. r. 2022/23)
- Okruhy otázek z literatury a z didaktiky literatury ke SZZ pro navazující magisterské studium (platí pro studenty v poslední platné akreditaci, tj. od ak. r. 2022/23).
- Okruhy otázek z literatury a z didaktiky literatury ke SZZ pro bakalářské studium (platí pro studenty v poslední platné akreditaci, tj. od ak. r. 2023/24).
- Okruhy otázek z českého jazyka a z didaktiky českého jazyka ke SZZ pro bakalářské studium (platí pro studenty v poslední platné akreditaci, tj. od ak. r. 2023/24).
- TEMATICKÉ OKRUHY k MAGISTERSKÝM státním závěrečným zkouškám (SŠ, ZŠ, SŠ + ZŠ) 2019 pro „přesluhující“ studenty
- TEMATICKÉ OKRUHY k BAKALÁŘSKÝM státním závěrečným zkouškám (jednoborový i dvouoborový ČJ) od 2019/20 pro „přesluhující“ studenty
Od akademického roku 2019/2020 se ruší povinnost odevzdávat text práce v kopii na CD. Práce se nadále budou odevzdávat pouze tištěné a elektronicky nahrávat do systému STAG. CD může student použít jen jako nosič pro eventuální elektronickou přílohu (např. při obsáhlém výzkumu).
Bakalářské a diplomové práce jsou souhrnně označovány jako kvalifikační práce. Vypracování takového dokumentu vyžaduje dostatek času, nápaditosti i odborné zdatnosti. Zadávání a psaní kvalifikačních prací se řídí směrnicí děkana PF UJEP i směrnicí rektora, které stanovují, že podklad pro zadání kvalifikační práce musí být schválen (včetně všech podpisů a zadání do STAGu) minimálně 6 měsíců před plánovaným odevzdáváním práce (termíny odevzdání kvalifikačních prací se řídí harmonogramem PF UJEP).
Níže najdete všechny potřebné podklady, které je bezpodmínečně nutné si dobře nastudovat a následně podle nich také postupovat.
Ke stažení
- Směrnice děkana: Vedení, psaní a odevzdávání kvalifikačních prací na PF UJEP
- Směrnice rektora: Ke zveřejňování závěrečných prací
- Jak psát kvalifikační práce
- Doporučení k formální úpravě kvalifikačních prací obhajovaných na KBO PF UJEP
- Doporučení k sestavování odkazů v textu a vytváření bibliografických citací
Český jazyk a literatura
Možná témata k zadání bakalářských prací
Lingvistická témata
PhDr. Ilona Balkó, Ph.D.
Vývoj výslovnosti a pravopisu přejatých slov / Analýza úkolů a cvičení v učebnicích českého jazyka z hlediska přípravy žáků na rozvoj řečnických dovedností / Změny artikulačního tempa v závislosti na délce intonačních frází
doc. Mgr. Patrik Mitter, Ph.D.
Jazyk a styl textů současné česky psané publicistiky – na základě zvoleného periodika (deníku, časopisu) /téma bude konkretizováno po dohodě s bakalariantem/
PhDr. Mira Marvanová, Ph.D.
Vybrané sémantické gramatické třídy slov ve staroslověnštině a jejich analýza / Vybrané gramatické třídy slov ve staroslověnštině a jejich analýza / Výzkum a analýza na základě Českého národního korpusu daných skupin frazému v češtině
PhDr. František Čajka, Ph.D.
Analýza pravopisné stránky vybraného staročeského rukopisu / Analýza tvaroslovné a lexikální stránky vybraného staročeského rukopisu / Analýza tvarosloví a slovní zásoby vybraných staroslověnských (event. církevněslovanských) textů / Analýza jazykových prvků nářečního původu ve vybraném literárním textu / Příspěvky k dějinám slavistiky – přehled a zhodnocení díla vybraného autora (téma bude vždy upřesněno po dohodě se studentem)
PhDr. Jiří Hasil, Ph.D.
Profesní mluva zdravotnických pracovníků v krajské nemocnici / Jazykové problémy ukrajinských žáků v českých školách / Pranostiky v současné každodenní komunikaci
Mgr. Karel Kulich, Ph.D.
Vymezení výskytu dlouhých variant slovesných předpon s využitím ČNK / Analýza morfologické a slovotvorné paradigmatiky sloves patřících ke vzoru brát
Mgr. Vladimír Trpka, Ph.D.
Porozumění textu na střední škole (příprava učebních materiálů a jejich evaluace) / Cestovatelská reportáž v současné publicistice (stylistická analýza, lze vybrat i jiný útvar) / Textocentrismus v současné didaktice jazyka a slohu (kritický rozbor tendence a vytvoření zásobníku textů s didaktickým komentářem)
Mgr. Romana Wágnerová
Zvláštnosti a nepravidelnosti syntaxe v diskusích na internetu / Zkratky a zkratková slova v učebnicích základní školy / Komparace pravopisné úrovně účastníků internetové diskuse
Mgr. Lucie Zušťáková
Syntakticko-sémantická analýza současných rapových písní (bude specifikováno) / Jazykové prostředky rektifikace ve vyučovacích hodinách / Aktualizace meme se zřetelem k současné politické situaci / Vybrané memy ukotvené ve společenském povědomí a jejich aktualizace / Fenomén „čengliš“ v mluveném projevu influencerů/v populárních písních/v reklamních sloganech / Syntaktická forma reklamních sloganů a lexikum v nich užité
Literárněvědná témata
Mgr. Pavel Adámek
Kniha jako studnice moudrosti při výuce českého jazyka / Nápadník aktivit pro seznámení žáků s českou historií skrze literaturu / Využívání českých pohádek při projektových dnech
Mgr. Lukáš Ruml
Analýza děl jednoho z představitelů současné básnické generace / Didaktická transformace vybraného tématu literární výchovy / Kritéria pro zařazení literárního díla do kánonu v současné české škole.
Mgr. Roberto Gaínza
Aktualizace shakespearovské látky v moderní próze / Traumata v prozaické tvorbě Delphine de Vigan / Téma identity v literární fikci
Mgr. Irena Špačková
Sociální sítě jako prostředek komunikace mezi autorem a čtenářem
Mgr. Jiří Koten, Ph.D.
Současní básníci v modelových učebních textech (výklad, čítanka, pracovní sešit) (autoři: Borkovec, Murrer, Hruška, Fridrich, příp. další).
Mgr. Barbara Zemanová
Rozdílná pojetí smrti u dvou vybraných českých autorů (interpretační práce) / Interpretační porovnání dvou lyrizovaných próz vybraných českých autorů (interpretační práce)
Mgr. Jindřich Bernt
Tvorba pro děti současných českých autorů (např. Petr Stančík, Petra Soukupová, Kateřina Blažková, Václav Dvořák atd.)
PhDr. Martin Fibiger, Ph.D.
Komparace literárního a filmového vyprávění (téma upřesněno po domluvě se studentem)
PhDr. Pavel Horký, Ph.D.
Básnické dílo Miroslava Černého (interpretace) / Prozaické dílo Jana Němce (interpretace) / Básnické dílo Sylvie Richterové (interpretace)
Mgr. Jan Tlustý, Ph.D.
Filmová adaptace vybraného díla české literatury
Mgr. Gabriela Vlasáková
Interpretace literárního textu (bude specifikováno) v rámci literární výchovy na ZŠ či SŠ / Interpretace vybraného literárního textu (téma bude blíže specifikováno se studentem v rámci konzultace)
Možná témata k zadání diplomových prací
Lingvistika, didaktika jazyka a slohu
doc. Mgr. Patrik Mitter, Ph.D.
Názvy politických subjektů kandidujících v komunálních volbách v r. 2022 (mezipředmětové vztahy český jazyk-společenské vědy) /téma bude konkretizováno po dohodě s diplomantem/
Mgr. Vladimír Trpka, Ph.D.
Recepce kognitivně komunikačního návrhu didaktiky jazyka a slohu (materiálový výzkum) / Procesuální výuka slohu (návrh vyučovacích hodin) / Dialogické a diskusní metody ve vyučování slohu / Slohové útvary ve vyučování na střední škole (revize stávajícího pojetí) / Vyučovací metody v českém jazyce ve fázích E-U-R (lze upřesnit – zaměření na fázi evokace, případně pouze na fázi reflexe)
PhDr. Ilona Balkó, Ph.D.
Úroveň znalostí slov cizího původu u žáků ZŠ / Pravopis a výslovnost slov cizího původu u žáků 2. stupně ZŠ / Rozvoj komunikativní kompetence žáků 2. stupně ZŠ
PhDr. František Čajka, Ph.D.
Analýza pravopisné stránky vybraného staročeského rukopisu / Analýza tvaroslovné a lexikální stránky vybraného staročeského rukopisu / Analýza tvarosloví a slovní zásoby vybraných staroslověnských (event. církevněslovanských) textů / Analýza jazykových prvků nářečního původu ve vybraném literárním textu / Příspěvky k dějinám slavistiky – přehled a zhodnocení díla vybraného autora (téma bude vždy upřesněno po dohodě se studentem)
Mgr. Karel Kulich
Funkční popis vybraného českého pádu (např. genitivu) ve srovnání s funkcemi stejného pádu v jiném jazyce s dochovanou jmennou flexí / Lexikální a morfologická klasifikace substantivizovaných adjektiv / Lexikální a morfologická adaptace latinských a řeckých jazykovědných pojmů v češtině
PhDr. Mira Marvanová, Ph.D.
Vybrané sémantické gramatické třídy slov ve staroslověnštině a jejich analýza / Vybrané gramatické třídy slov ve staroslověnštině a jejich analýza / Výzkum a analýza daných skupin frazému v češtině (na základě Českého národního korpusu)
Staročeské literární tvorba a díla doby střední vzhledem k vývoji spisovného jazyka.
PhDr. Jiří Hasil, Ph.D.
Teorie jazykové kultury a spisovného jazyka v učebnicích českého jazyka pro základní školy / Teorie jazykové kultury a spisovného jazyka v učebnicích českého jazyka pro střední odborné školy / Teorie jazykové kultury a spisovného jazyka v učebnicích českého jazyka pro gymnázia / Shoda podmětu v množném čísle rodu středního s dalšími větnými členy – dnešní stav v mluvené a psané komunikaci
Literární věda, didaktika literatury
Mgr. Jan Tlustý, Ph.D.
Práce s filmovou adaptací v hodině literární výchovy (na vybraném díle) / Narativní strategie v románech Anny Bolavé
PhDr. Martin Fibiger, Ph.D.
Čtenářské biografie učitelů českého jazyka a literatury (téma upřesněno po domluvě se studentem)
PhDr. Pavel Horký, Ph.D.
Reflexe středoevropské problematiky ve vybraných dílech současné české literatury a její aplikace v literární výchově (interpretace vybraných děl, tvorba modelových pracovních listů pro žáky středních škol) / Český biografický román v literární výchově (interpretace vybraných románů a tvorba modelových pracovních listů pro žáky středních škol) / Možnosti interpretace současné české poezie v literární výchově na střední škole: díla P. Čermáčka, M. Děžinského a K. Goldstein (interpretace vybraných děl se zřetelem k didaktické aplikaci na střední škole)
PhDr. Václav Jindráček, Ph.D.
Rozmanitost současné české poezie pro děti a přístupy k její interpretaci ve školní výuce
PhDr. Zdeněk Valenta, Ph.D.
Vzájemná korespondence: Jaroslav Vrchlický – Adolf Černý
doc. Mgr. Jiří Koten, Ph.D.
Školní pojetí směrových pojmů (biedermeier, secese, expresionismus) / Narativní imaginace jako předpoklad produktivní interpretace
doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.
Činnostní/herní (bude specifikováno) uchopení vzdělávacího obsahu (bude specifikován) ve výuce literatury na 2. stupni ZŠ/SŠ (bude specifikováno)
Katedra bohemistiky PF oznamuje, že studenti, kteří budou v akademickém roce 2020/2021 a v letech následujících skládat bakalářskou nebo magisterskou SZZ z českého jazyka, budou muset v klauzurní písemné práci z českého jazyka (konané vždy nejméně s desetidenním předstihem před ústní částí zkoušky) dosáhnout z celkového počtu 100 bodů nejméně 50 bodů u bakalářské klauzury a nejméně 55 bodů u magisterské klauzury proto, aby byli dále připuštěni k ústní části bakalářské nebo magisterské SZZ z českého jazyka. Tímto opatřením chce katedra bohemistiky motivovat studenty k maximálnímu úsilí při vypracovávání klauzurní práce a současně zamezit tomu, aby se k ústní části SZZ dostávali studenti, kteří nemají odpovídající úroveň jazykovědných znalostí nebo jazykových kompetencí v českém jazyce pro dosažení příslušného stupně (Bc., Mgr.) vysokoškolského vzdělání. Dosavadní stupně hodnocení klauzurní práce z českého jazyka se mění takto:
Bakalářská klauzura
Stupeň A zahrnuje dosažené výsledky v rozmezí 84-100 bodů, stupeň B výsledky v rozmezí 67-83 bodů, stupeň C výsledky v rozmezí 50-66 bodů. Výsledky s nižším dosaženým počtem bodů než 50 budou hodnoceny jako nekvalifikující se (N) pro ústní část SZZ.
Magisterská klauzura
Stupeň A zahrnuje dosažené výsledky v rozmezí 85-100 bodů, stupeň B výsledky v rozmezí 70-84 bodů, stupeň C výsledky v rozmezí 55-69 bodů. Výsledky s nižším dosaženým počtem bodů než 55 budou hodnoceny jako nekvalifikující se (N) pro ústní část SZZ.
Z důvodu sladění podmínek konání klauzurní písemné práce s ústní částí SZZ z českého jazyka bude vždy před termínem ústní části SZZ pouze jeden termín pro konání klauzurní písemné práce. Tento termín bude společný pro všechny studenty konající následně ústní část SZZ. Ruší se tak termín náhradní, s nímž ústní část SZZ rovněž nepočítá. Student, který u klauzurní práce dosáhne nižšího počtu bodů než stanovený limit, se může přihlásit k opravnému termínu SZZ z českého jazyka (a tedy i k opravné klauzurní písemné práci) až v nejbližším dalším termínu pro konání SZZ, má-li na konání SZZ v tomto nejbližším termínu podle studijních předpisů nárok.
Upozornění: Toto ustanovení se týká i studentů, kteří budou v akademickém roce 2018/2019 skládat bakalářskou či magisterskou SZZ v některém z opravných termínů.
Archiv klauzurních prací z předchozích let (přístupné také ve Studovně KBO)
- Mgr. klauzura květen 2024
- Bc. klauzura květen 2024
- Mgr. klauzura srpen 2024
- Mgr._klauzura_srpen_2023
- Bc._klauzura_srpen_2023
- Mgr._klauzura_květen_2023
- Bc._klauzura_květen_2023
- Mgr. klauzura prosinec 2023
- Bc. klauzura prosinec 2023
- Mgr. klauzura srpen 2022
- Bc. klauzura_červen_2021
- Mgr. klauzura srpen 2021
- Mgr. klauzura prosinec 2021
- Bc. klauzura květen 2022
- Bc. klauzura prosinec 2021
- Bc. klauzura srpen 2022
- klauzura Bc. prosinec 2020
- klauzura Bc. červen 2020
- klauzura Bc. srpen 2019
- klauzura Bc. květen 2019
- 1._klauzura_2018_(Mgr.)
- 2._klauzura_2018_(Mgr.)
- 3._klauzura_2018_(Mgr.)
- mgrklauzura20182
- mgrklauzura2018
- bcklauzura20182
- bcklauzura2018
- Pořadač12
- Pořadač11
- Pořadač10
- Pořadač9
- Pořadač8
- Pořadač7
- Pořadač6
- Pořadač5
- Pořadač4
- Pořadač3
- Pořadač2
- Pořadač1
Seminární práce je zápočtovým požadavkem pro následující kurzy bakalářského studia 1. a 2. ročníku:
Jednoobor
- 1. ročník ZS – Specifické poruchy učení ve výuce češtiny (Trpka)
- 1. ročník LS – Slovanský jazyk I (dr. Valenta)
- 2. ročník ZS – Česká literatura 20. století II (dr. Fibiger), Česká literatura 19. století II (doc Koten / dr. Jindráček)
- 2. ročník LS – Morfologie II (dr. Hasil / dr. Kulich)
Kombinace
- 1. ročník ZS – Základy slavistiky (dr. Marvanová)
- 1. ročník LS – Česká literatura 19. století (doc. Koten)
- 2. ročník ZS – Morfologie (dr. Hasil / dr. Kulich), Česká literatura 20. století II (dr. Fibiger)
- 2. ročník LS – Dětská literatura (dr. Valenta)
Konkrétní požadavky na seminární práci jsou dány vyučujícím daného kurzu. Obecně je ovšem smyslem zadávání seminárních prací umožnit studentům, aby během studia postupně získali kompetence pro vytvoření kvalifikačních prací (bakalářských a později i diplomových) na dostatečně odborné úrovni. Během přípravy seminární práce má tedy student možnost:
- Seznámit se s formálními pravidly a normami kvalifikačních a obecně také odborných textů (citace, parafráze, rešerše odborné literatury, vyhledávání zdrojů v knihovnách a online databázích, formální úprava textu).
- Osvojit si základy etiky vědecké práce.
- Naučit se základy metodologie vědecké práce (teoretické postupy, výzkumné metody).
- Naučit se stylizovat vlastní odborný výklad, a to dostatečně fundovaný a opřený o adekvátní odborné zdroje.
- Získat kvalitní zpětnou vazbu ke svému textu od vyučujícího (hodnotící komentáře k textu a eventuální doporučení pro úpravu textu či jeho přepracování jsou nedílnou součástí této zpětné vazby).
Jelikož formální úprava textu seminární práce respektuje pravidla pro psaní kvalifikačních prací, doporučujeme seznámit se s těmito přehlednými požadavky:
Katedera Bohemistiky může na ak. rok 2025/2026 přijmout pouze 1 doktoranda/doktorandku do denního studia. Poptáváme doktoranda/doktorandku, který/á by se ve svém disertačním projektu věnoval(a) problematice pedagogických praxí studentů bohemistiky.
Náplní práce doktoranda/doktorandky pro katedru by byla agenda pedagogických praxí na katedře bohemistiky. Doktorand(ka) může těžit ze spojení odborného zaměření na pedagogické praxe a praktického vedení agendy praxí.
––
Milé doktorandky, milí doktorandi,
na této stránce jsme pro Vás připravili přehled důležitých termínů a informací o požadavcích na Vaši studijní činnost. Aktuální informace o přednáškách a seminářích, které Vám nabízí naše katedra a které můžete navštěvovat během svého studia, naleznete vždy v kalendáři akcí, dostupném na webových stránkách KBO. Níže jsou dokumenty potřebné pro Vaše studium, seznam povinností na školicím pracovišti, aktuální směrnice děkana o doktorském studiu a vzor závěrečné zprávy, kterou odevzdávají všichni doktorandi vždy v polovině června. S dotazy se na mě obracejte osobně v konzultačních hodinách nebo e-mailem, uvedeným na mé osobní stránce v kontaktech. Vždy Vám rád pomohu.
Ondřej Hník
předseda oborové rady
Termíny
- konec září nebo začátek října – kolokvium všech doktorandů studujících v 1. a 2. ročníku a jejich školitelů (informace níže v dokumentech dokt. studia).
- říjen každého akad. roku – setkání nově nastoupivších doktorandů (informace níže v dokumentech)
- 30. duben každého akad. roku – mezní termín pro odeslání přihlášek k doktorskému studiu včetně disertačních projektů
- 15. červen každého akad. roku – odevzdání roční zprávy o činnosti doktoranda (upřesněno níže v dokumentech) v emailové i papírové podobě na sekretariát katedry;
- červen každého akad. roku – přijímací pohovory uchazečů o doktorské studium;
- červenec každého akad. roku – interní doktorandi se po dohodě se sekretářkou katedry účastní studentských promocí
Na dílčí doktorské zkoušky, kolokvia, setkání s doktorandy, přednášky zvaných odborníků a akce na doktorském studiu jsou vyhrazeny především středy, doktorandům proto důrazně doporučujeme si středy zařídit volné.
Ke stažení
Studovna KBO
Praxe
Opory pro distanční vzdělávání
„Když vás škola odrovná, pomůže jen studovna!“
Ahoj,
my jsme tým ze studovny katedry bohemistiky a jsme vám plně k dispozici kdykoli během otevírací doby. Rádi vám pomůžeme se vším, co vaši studentskou duši trápí, ať už jde o hledání vhodných knih k referátu, nebo hledání ztraceného času. Potřebujete-li cokoliv vytisknout, je studovna to pravé místo, ale také může poskytnout příjemný azyl vonící čajem a kávou během vašich volných chvil. Zakládáme si na příjemné atmosféře, jsme moderní a vyjdeme vám vstříc, jakkoli to jen bude možné.
Otevírací doba studovny
V době výuky zimního a letního semestru
PO 8.00–18.00
ÚT 8.00–18.00
ST 8.00–18.00
ČT 8.00–18.00
PÁ 8.00–15.00
Tel.: 475283337
Králova výšina 7, Ústí n. L. (stará budova FŽP)
Než si domluvíte kteroukoli pedagogickou praxi:
Při sjednávání pedagogických praxí je třeba nejprve obsadit provázející učitele, teprve v případě, že jsou provázející učitelé obsazeni, na jiné škole po individuální domluvě. Praxe u tzv. provázejícího učitele studentům nepřináší žádné zatížení navíc.
V případě souvislé pedagogické praxe (ZŠ i SŠ) bude vysílán ke každému PU jeden student jednooboru nebo dva studenti dvouoboru.
Přiřazení studentů k PU a možnost přiřazení studentů k ostatním učitelům bude řešena vždy na prvním semináři v každém semestru s doc. Hníkem nebo jiným vyučujícím v zastoupení. Toto se netýká observační pedagogické praxe, která je za KBO řešena hromadnou návštěvou školního zařízení.
PROVÁZEJÍCÍ UČITELÉ KBO
ZŠ:
ZŠ Pod Vodojemem, Ústí nad Labem: PU Mgr. Petra Šárová a Mgr. Helena Kolářová
ZŠ Mírová, Ústí nad Labem, PU Mgr. Tomáš Krsek
ZŠ České Mládeže, Ústí nad Labem, PU Mgr. Věra Němcová
ZŠ Máchovka Děčín, PU Mgr. Jitka Bačová
SŠ:
Gymnázium Teplice: Mgr. Vladimír Trpka, Ph.D. a Mgr. Ota Reich
Gymnázium Jateční, Ústí n. Labem: Mgr. Marek Mach a Mgr. Kateřina Chalašová
VOŠZ A SŠŽ Ústí n. Labem: PhDr. Pavel Horký, Ph.D. a Mgr. David Kafka
OBSERVAČNÍ PRAXE
V týdnu vyhrazeném podle harmonogramu praxí na observační praxi se výuka nekoná, studenti jsou z výuky automaticky omluveni. Vyplývá to jak z harmonogramu praxí, tak z informací CPP. Tento princip platí pro celou fakultu, katedry tedy tuto informaci nemusí znovu zveřejňovat.
Máte dotaz ohledně pedagogických praxí na KBO?
Zodpoví naše interní doktorandka Mgr. Diana Palaščáková: DianaPalascakova13@seznam.cz.
Dotazy, na které je možné najít jednoznačnou odpověď v textech níže, nebudou z kapacitních důvodů zodpovězeny.
Neopakujeme zde informace o praxích, které jsou pro všechny typy praxe, zvlášť pro Bc. a nMgr. studium uvedeny na stránkách Centra pedagogických praxí (CPP).
Najdete zde pouze specifické informace a konkretizované požadavky plnění té které praxe, které na stránkách CPP nenaleznete.
Důležité pokyny k podávání žádostí o uznání praxí na KBO – platné od 12-2023
Přehled a náplň praxí pro Bc. studium s celkovými počty hodin pro prezenční i kombinované studium (dvouoboru se týká poloviční dotace)
Přehled a náplň praxí pro NMgr. studium s celkovými počty hodin pro prezenční i kombinované studium (dvouoboru se týká poloviční dotace)
Bc studium:
Observační praxe
Přípravný seminář k pedagogické praxi
Klinická pedagogická praxe
Asistenstká pedagogická praxe
Reflektivní seminář k pedagogické praxi
n Mgr. studium:
Přípravný seminář k pedagogické praxi
Průběžná pedagogická praxe
Souvislá pedagogická praxe na 2.stupni ZŠ(nMgr. studium)
Souvislá pedagogická praxe na SŠ (nMgr. studium, LS i ZS)
Komplexní reflektivní seminář praxe
Předmět probíhá formou standardní rozvrhované výuky. Důležitá informace pro studenty: Předmět plní i studenti, kteří si danou praxi nechávají uznat!
KBO – portfolio ze souvislé pedagogické praxe – ZŠ i SŠ – závazná podoba od LS 2023-24
- Úvod do českého jazyka
- Fonetika a fonologie
- Morfologie
- Lexikologie a slovotvorba
- Historická mluvnice češtiny I
- Mediální výchova
- Didaktika slohu
- Textová lingvistika
- Syntax I
- Stylistika českého jazyka
- Stylistika češtiny, funkční styly
- Úvod do studia literatury – učební prezentace
- Úvod do studia literatury – otázky a úkoly
- Dějiny české literatury 19. století
- Dějiny české literatury 20. století
- Současná česká literatura – učební prezentace
- Současná česká literatura – otázky a úkoly
- Světová literatura I
- Světová literatura II
- Didaktika literatury II